اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود اعتبار بهانه ساخت و ساز بی‌کیفیت نشود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود پول و اعتبار نباید بهانه‌ای برای ساخت و سازهای بی‌کیفیت در پروژه‌ها شود، اگر چه این بهانه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

کمبود اعتبار بهانه ساخت و ساز بی‌کیفیت نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری صبح امروز در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی بهانه‌ها و نقایص در شیوه‌های ساخت و ساز این استان اظهار کرد: اینکه یک پیمانکار یا یک مجری به بهانه کمبود پول و اعتبار از سیمان و تیرآهن و میلگرد بزند و به جای میلگرد 14، از میلگرد 12 استفاده کند به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر یک پروژه اعتبار نداشته باشد تعطیل می‌شود ولی اینکه مصالح بی‌کیفیت به کار ببریم با این توجیه که اعتبار کم است، قابل قبول نیست و کار بی‌کیفیت ربطی به بی‌پولی ندارد.

وی گفت: باید یقه پیمانکار و یا متخلفی که به این بهانه به عنوان مثال در هر متر کاشی در یک ساختمان 5 هزار تومان بالا می‌کشد را گرفت ولی اگر در یک ساختمان ایرادات زیربنایی است و بعد از مدتی نقایص اساسی در آن دیده شود، اینجا دیگر مسئولیتش با شورای فنی است و باید جدی‌تر وارد شوید.

وی از شورای فنی این استان خواست تا به صورت جدی‌تر به وظایف خود عمل کنند زیرا که حرف اول و آخر را در نحوه و کیفیت ساخت و سازها در کشور، شورای فنی می‌زند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر شورای فنی به کار خود واقف باشد و با جدیت پروژه‌ها را دنبال کند شاید در نشست‌های خود، بحث و جدل بیشتر باشد ولی خروجی کارها مؤثر و بدون حاشیه خواهد بود.

* نگرانی اصلی‌ام حواشی بعد از بهره‌برداری پروژه‌ها است

صابری یکی از نگرانی‌های خود را حواشی بعد از بهره‌برداری‌ها به ویژه در مسکن مهر خواند و ادامه داد: مسکن رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم ولی خود را بدهکار هم کرده‌ایم به ویژه اگر در ساخت و سازهای مسکن مهر نقایصی هم وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بخشی‌نگری و جزیره‌ای فکر کردن را یک آفت خواند و گفت: اگر روزی که ما در فلان نقطه این استان مدرسه‌ای بزرگ ساختیم، می‌پذیرفتیم که تا 10 سال دیگر دانش‌آموز بی‌مدرسه نداریم هرگز آن را نمی‌ساختیم که امروز تا بخواهد دانش‌آموزی برای آن پیدا شود، آن مدرسه تخریب شود.

صابری ادامه داد: این در حالی است که می‌توانستیم با این پول چندین مدرسه دو کلاسه بسازیم که در این صورت امروز هم با برخی فشارهای سیاسی و اجتماعی مواجه نبودیم که در فلان روستا دانش‌آموزان کلاس درس ندارند و ترک تحصیل کردند.

وی تاکید کرد: قبل از شروع هر پروژه به محل ساخت آن بروید و نقایص و آینده‌نگری‌ها را به صورت مکتوب به دستگاه مربوطه ارائه دهید نه اینکه یک ایراد به پیمانکاری بگیرید و سه ماه بعد بروید ببینید چه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شورای فنی باید حساسیت‌های قانونی خود را به ویژه در ساختمان‌های عمومی بیشتر کند زیرا اگر مشکلی برای مردم پیش بیاید، مردم شورای فنی را می‌شناسند و می‌گویند این‌ها بودند که ما را به خاک سیاه نشاندند ولی اگر کار خوبی هم صورت گیرد، دعای خیر مردم پشت سر شما خواهد بود.

انتهای پیام/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول