اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گیلان:

آزمایش فنی و مکانیک خاک کیفیت ساخت ‌و ساز را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در گیلان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از مصالح استاندارد و استفاده از خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موجب ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها می‌شود.

آزمایش فنی و مکانیک خاک کیفیت ساخت ‌و ساز را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس طورانی در جلسه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مناسبت روز ملی کیفیت اظهار کرد: روز ملی کیفیت فرصت مناسبی برای پرداختن به این مقوله مهم و کلیدی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت ساختمان و ساخت و سازها و اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفی‌سازی در اجرای پروژه‌ها ابراز کرد: هنوز در نظام کنترل کیفیت و فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی یک حلقه مفقوده وجود دارد و جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است در حالی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نبض عمرانی کشور محسوب شده و نقش آن در مراحل اجرایی پروژه‌ها در هر مقیاسی بسیار مهم و کلیدی است.

به گفته این مسئول، اجرای پروژه‌های عمرانی بدون انجام آزمایش‌های کنترل کیفی و استفاده از خدمات فنی و مهندسی یک مشاور آزمایشگاه صاحب صلاحیت و مورد تایید و بی‌توجهی به نتایج و داده‌های آزمایشگاهی و نبود نظارت قوی و موثر موجب هدر دادن سرمایه‌های ملی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه هزینه انجام آزمایش‌ها حدوداً یک‌درصد هزینه تمام شده یک پروژه است، خاطرنشان کرد: در صورت انجام آزمایش مذکور در پروژه، موجب افزایش عمر مفید و سطح ایمنی به میزان قابل توجه می‌شود که در بسیاری موارد مورد غفلت قرار می‌گیرد و حتی بعضاً کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی در انتخاب مشاور آزمایشگاه به‌جای کیفی‌نگری و توجه به سطح کیفی خدمات فنی و مهندسی آزمایشگاه کمی‌نگری و قیمت پایین خدمات ارزان آزمایشگاهی را ملاک انتخاب قرار می‌دهند.

طورانی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را یک شرکت 100 درصد دولتی و وابسته به وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: این شرکت کارگزار دولت بوده و ماموریت ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه آزمایش‌های کنترل کیفی به پروژه‌های عمرانی بخش دولتی و خصوصی را بر عهده دارد و دارای ظرفیت‌های بالا و توانمندی‌های خوبی در زمینه تجهیزات آزمایشگاه و نیروهای متخصص و با تجربه است که در بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کوچک استان با نام مشاور کنترل کیفی و بازوی اجرایی حضوری موثر دارد.

وی ابراز کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در رویکرد جدید دولت با هدف ارتقای جایگاه این آزمایشگاه به سازمان کنترل کیفی و مرجع حاکمیتی به منظور انجام وظایف خاص تبدیل می‌شود.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گیلان، ساخت و ساز اصولی با نظارت قوی و موثر و استفاده از مصالح استاندارد و بهره‌گیری از خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در اجرای پروژه‌های عمرانی را از جمله راه‌های ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها ذکر کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول