اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

کاهش حوادث غیرمترقبه نیازمند جدی گرفتن ساخت و سازها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر می‌خواهیم در مقابله با حوادث موفق باشیم و آسیب‎ها را به حداقل برسانیم باید نظارت بر ساخت و سازها جدی گرفته شوند.

کاهش حوادث غیرمترقبه نیازمند جدی گرفتن ساخت و سازها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسن قدمی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: اگر وسعت حادثه از حدی فراتر شود دیگر بحث امدادرسانی معنایی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید با عوامل معترض طبیعت برخورد شود خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای خوب و مناسب می‎توان بر کنترل و کاهش آسیب‎ها دخیل بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: خرابی زلزله آذربایجان شرقی به دلیل فقدان ساختمان‎های خوب بوده است و دردناک‎تر از آن خرابی ساختمان‎های دولتی و فرو ریختن بیمارستانی که هنوز تاسیس نشده بود و این امر نشان می‎دهد نظارت و نظم و ترتیب در کارها وجود نداشته است.

قدمی اضافه کرد: متاسفانه ناظران نظام مهندسی در تهران افرادی هستند که حتی مکان موردنظر برای نظارت را نمی‎دانند کجاست و امیدوارم در گلستان چنین مسئله بغرنجی وجود نداشته باشد لذا معتقدم با این تفکر نمی‎توانیم خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کنیم.

وی به سیل اخیری که در مازندران، بهشهر و نکا اتفاق افتاد اشاره کرد و متذکر شد: منشأ این اتفاق تجاوز به حریم رودخانه و مسدود کردن مسیری بوده که باعث خسارت شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص آتش‎سوزی در جنگل‎ها بیان داشت: از سال 1389 که آتش‎سوزی شروع شد به این نتیجه رسیدیم که کار خوبی در این زمینه انجام دهیم لذا کارگروه آتش‎سوزی جنگل‎ها را تشکیل دادیم که امید است سطح آتش‎سوزی‎ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول