اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

راه‌اندازی داروخانه داروهای تک نسخه‌ای در آبادان / توزیع دارو برای بیماران خاص

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی داروخانه داروهای تک نسخه‌ای در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی داروخانه داروهای تک نسخه‌ای در آبادان / توزیع دارو برای بیماران خاص

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: نظارت بر داروخانه‌های سطح شهرستان در چارچوب قوانین تعریف شده و محوله این دانشکده صورت می‌گیرد و ناظران بهداشتی این امر به نحو احسنت در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: اگر دارویی توسط داروخانه به‌صورت غیرقانونی تهیه و به فروش برسد و در این بین مصرف کننده ضرر مالی و جسمی متحمل شود آن محل برابر با قانون جریمه و در موارد حاد پلمب می‌شود.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر نحوه توزیع و نظارت بر تهیه داروهای بیماری‌های خاص در سطح داروخانه‌های شهرستان خاطرنشان کرد: اینگونه داروها چون هزینه‌بر بوده و مصرف کننده باید برای آن هزینه گزافی بپردازد تنها در یک داروخانه در سطح شهرستان متمرکز و توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه خرید و فروش داروهای بیماری‌های خاص نیز با مشکلات هزینه‌ای روبه‌رو بوده و همین امر در برخی مواقع بیماران و شهروندان را با سردرگمی مواجه می‌کند.

حسونی بحرینی عنوان کرد: در شهرستان آبادان این نوع داروها را در داروخانه شبانه‌روزی ایستگاه هفت کوی مقدس می‌توان خریداری و مصرف کرد.

وی ادامه داد: اما در خصوص رفع مشکلات پیش ‌روی بیماران خاص، دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در نظر دارد که داروخانه تهیه و توزیع داروهای تک نسخه‌ای را راه‌اندازی کند.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: این داروخانه برای تهیه داروهای بیماران ام.اس، هموفیلی و داروهایی که معمولاً کمیاب و گران قیمت هستند راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان آبادانی و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی آنها است.

انتهای پیام/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول