اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل داشتن روابط عاطفی مستحکم

موقعیت بیماران آلزایمری در سیستان‌وبلوچستان مطلوب است

خبرگزاری فارس: عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روابط عاطفی و استحکام خانواده‌ها در سیستان‌وبلوچستان باعث پیش آگهی بهتر و موقعیت مطلوب بیماران مبتلا به آلزایمر شده است.

موقعیت بیماران آلزایمری در سیستان‌وبلوچستان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محسن کیانپور اظهار داشت: بیماری دمانس یا زوال عقل (آلزایمر) اگر به موقع تشخیص داده شود باعث خواهد شد تا با تجویز دارو سرعت پیشرفت آن کنترل شود.

وی روابط عاطفی مطلوب و استحکام خانواده‌ها را تنها عامل بیش آگهی بهتر و موقعیت مطلوب‌تر بیماران آلزایمر این استان نسبت به سایر نقاط کشور عنوان کرد.

این روانپزشک یکی از مشکلات بیماران اختلال حافظه در کشور ایران به ویژه در استان سیستان‌وبلوچستان را مراجعه دیر هنگام به پزشک ذکر کرد که این امر باعث رشد فزاینده این عارضه در بیماران شده است.

کیانپور ادامه داد: فراموشی تنها علامت دمانس یا زوال عقلی نیست، بلکه تغییرات در شخصیت افراد نیز از نشانه‌های بارز این بیماری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نورولوژیست نیز اظهار داشت: آلزایمر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های اختلال خرد و تفکر است که بیشترین اثرات آن در سالمندان بالای 60 سال بروز می‌کند.

علی مقتدری افزود: آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش‌کردن آدرس‌ها و اسم‌ها آغاز می‌شود و کم‌کم تا آنجا پیش می‌رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را نیز فراموش می‌کند.

وی آسیب‌های مغزی، سندرم داون، فرایند پیری و بیماری‌های عروقی را از مهم‌ترین عوامل ایجادکننده آلزایمر عنوان کرد.

این متخصص بیان کرد: با توجه به افزایش میانگین سنی افراد به دلیل پیشرفت دانش پزشکی به طور قطع رشد این بیماری در جامعه بیشتر خواهد شد لذا در صورت بروز هرگونه اختلال در هوش و حافظه افراد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

برپایه این گزارش: در حال حاضر پنج تا هشت درصد جمعیت دنیا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول