اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه هپاتیت کشور:

بیماران هپاتیتی نباید در جامعه طرد شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: بیماران هپاتیتی و حتی بیماران عفونی سخت‌تر مانند ایدز نباید از جامعه طرد شوند.

بیماران هپاتیتی نباید در جامعه طرد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید موید علویان ظهر امروز در کنفرانس یک روزه مدیریت هپاتیت B در کشور که در تالار هاشمی‌نژاد برگزار شد اظهار کرد: طرد این افراد از جامعه سبب انتشار بیشتر بیماری‌های می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این افراد از جامعه طرد شوند رفتارهای پرخطر در آنان بیشتر می‌شود و ممکن است سبب انتشار بیشتر بیماری در جامعه شود و یا اینکه افراد به دلیل ترس از طرد شدن آزمایشات تشخیصی لازم را انجام ندهند و تا زمان اطلاع چندین نفر را سهوا مبتلا کنند.

رئیس شبکه هپاتیت کشور با اشاره به اینکه بسیاری از حساسیت‌هایی که افراد در برخورد با افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی دارند بی‌مورد است تاکید کرد: به عنوان مثال در بیماران مبتلا به هپاتیت بوسیدن، دست دادن و یا تماس‌های عادی مشکلی ندارد.

علویان در ارتباط با اطلاعات مربوط به آمار بیماران هپاتیتی ادامه داد: در استان خراسان‌رضوی جهاد دانشگاهی در حال بررسی بیماران مبتلا به این بیماری و انجام غربالگری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه اجرای درست و پزشک خانواده می‌تواند نقش موثری در کنترل بیماری‌های عفونی و مزمن داشته باشد ادامه داد: هپاتیت نیز مانند سایر بیماری‌ها می‌تواند با اجرای درست پزشک خانواده به صورت اصولی کنترل شود.

رئیس شبکه هپاتیت کشور شیوع هپاتیت در افراد زیر 20 سال را نادر عنوان کرد و اذعان داشت: واکسینه کردن نوزادان توانسته است شیوع این بیماری در این رده سنی را کنترل کند و همچنین از انتقال این بیماری از مادر به نوزاد پیشگیری کند.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول