اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هراس دشمن از نفوذ فرهنگ عاشورا در قلب مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امروز اگر آمریکا و اسرائیل از نفوذ اسلام در منطقه و جهان هراس دارند، به دلیل وجود اسلامی است که از ظهر عاشورا متولد شده است.

هراس دشمن از نفوذ فرهنگ عاشورا در قلب مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رویداد قیام ظهر عاشورا اگر چه به ظن و خیال یزیدیان به دلیل عدم درک و شناخت از فرهنگ شهادت، سرکوب و نابود شد اما طولی نکشید که ابعاد تازه و گسترده عاشورای حسینی در شکل‌های مختلف از جمله قیام مختار دودمان یزیدیان را بر باد داد تا شعار پیروزی خون بر شمشیر واقعیتی بزرگ و سرنوشت‌ساز برای همه عصرهای تاریخ بشری شود.

حسین فهمیده فرهنگ شهادت را زیر چرخ‌های تانک به جهانیان نشان داد

فرهنگ مقاومت و عاشورا را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی در برابر هجمه حملات مستقیم و غیر مستقیم دشمنان قسم خوره اسلام در قالب رژیم بعث عراق و کمک‌های نظامی سیاسی، اقتصادی دنیای استکبار مشاهده کرد، آنجا که دستان خالی اما قلب‌های مملو از ایمان، فرهنگ و ذوق شهادت کوک 13 ساله‌ را وادار به بستن نارنجک می‌کند تا با فدا کردن خود و رسیدن به درجه رفیع شهادت، فرهنگ شهادت و ایمان را در زیر چرخ‌های تانک رژیم بعث عراق به جهانیان نشان دهد.

امام راحل با درک و شناخت از اهمیت و جایگاه قیام عاشورای حسینی محرم و صفر را سبب زنده نگه داشته شدن اسلام عنوان کرد و واقعیت امر نیز همین است چرا که اگر امروز اسلام و انقلاب اسلامی در ایران پابرجا مانده است و روز به روز گستره تأثیرگذاری خود را بر خاورمیانه و کشورهای آزادی‌بخش در قالب بیداری اسلامی نشان می‌دهد، همه و همه به دلیل وجود فرهنگ عاشورای حسینی است.

هراس آمریکا و اسرائیل از فرهنگ عاشورا است

امروز اگر آمریکا و اسرائیل از نفوذ اسلام در منطقه و جهان هراس دارند، به دلیل وجود اسلامی است که از ظهر عاشورا در تاریخ آمده است، اسلامی که فرهنگ شهادت، مقاومت و از خود گذشتگی را مهم‌تر از هر سلاح پیشرفته‌ای در جهان می‌داند.

با نگاهی به جنگ 8 روزه اسرائیل علیه حماس، این موضوع  به خوبی قابل درک است که یکی از مهم‌ترین دلایل شکست و پذیرش آتش‌بس از سوی اسرائیل علیرغم داشتن ارتشی قوی، مجهز به سلاح‌های روز و پیشرفته نظامی نداشتن ایمان و فرهنگ مقاومت در میان مردم این کشور جعلی است.

در گنبد آهنین ایمان نفوذناپذیر است

پذیرش آتش‌بس نه تنها به دلیل عبور موشک‌های کوچک و ابتدایی حماس از گنبد آهنین اسرائیل بود بلکه یکی از دلایل مهم این شکست وجود سپر حمایتی ایمان و شهادت مردم غزه که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حسین(ع) بود که نبود این فرهنگ در میان ملت یهودی اسرائیل سبب فشارهای داخلی بر دولت اسرائیل و قبول این شکست تاریخی شد.

فرهنگ عاشورا این بار نیز پیروزی خون بر شمشیر را در برهه‌ای دیگر از تاریخ رقم زد تا شکست اسرائیل پرمدعا و با وجود داشتن ارتشی مجهز و پیشرفته در مقابل ایمان، شهادت و ابتدایی‌ترین سلاح‌های جنگی گروهی کوچک نشان دهد که فرهنگ عاشورا و شهادت شعار نیست بلکه حقیقتی بزرگ و اثبات شده است.

پخش تصاویری از شادی و رضایت جامعه اسرائیل همراه با پخش شیرینی به خاطر پایان گرفتن جنگ هشت روزه و برگشتن به روال عادی زندگی در این کشور جعلی و در نقطه مقابل خوشحالی و پایکوبی مردم مسلمان غزه به دلیل پیروزی ناشی از مقاومت و شهادت بیانگر تأثیر شگرف فرهنگ عاشورا و شهادت در مقابل بی‌اعتقادی و نگرش مادی‌گرایی اسرائیلی‌ها است.

فرهنگ عاشورا و شهادت شعار نیست بلکه واقعیتی انکار ناپذیر است که دشمنان بیشترین ضربه و شکست را به دلیل نداشتن این رمز بزرگ و اعتقادی متحمل شده‌اند.

---------------------------------

یادداشت از کورش رضائی

---------------------------------

انتهای پیام/82001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول