اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خلخال:

فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا نشات گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خلخال گفت: ایثار و شهادت متعلق به سی یا سیصد سال قبل نیست ،بلکه ایثار و شهادت از واقعه عاشورا نشات گرفته است.

فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا نشات گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حسن فرضی در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت خلخال ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) بر عموم هموطنان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت متعلق به سی سال یا سیصد سال قبل نیست بلکه این فرهنگ از واقعه عاشورا نشات گرفته و با ایثار و شهادت و شجاعت حضرت‌ابا عبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش در زمان کنونی به ما به ارث رسیده است.

حسن فرضی تصریح کرد:همین فلسفه عاشورا بود که تاثیر و نقش خود را در انقلاب اسلامی نشان داد و علاوه بر پیروزی انقلاب،نقش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس و خنثی کردن فتنه های پس از انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

فرضی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تاریخ وقایع زیادی اتفاق افتاده و تنها واقعه عاشورا است که ماندگار شده و بر خلاف دیگر وقایع با گذشت زمان،دیرینگی به عظمت عاشورا افزوده شده و شکوفا گشته و آدمیان امروزی بیشتر از دیروزیان اطلاعات درباره این نهضت دارند.

فرضی بیان داشت: حضرت زینب(س) پیام‌رسان فرهنگ ایثار و شهادت واقعه عاشورا بود و ضمن پرستاری از مجروحان و دلداری به اسراء و بچه ها و پیش گرفتن صبر و استقامت فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را در قالب فرهنگ عاشورا به مادران امروزی در پرستاری از جانبازان و ایثارگران و فرزندان شهدا آموخته است.

فرضی افزود بنابراین با گسترش فرهنگ عاشورایی می توان به عمق واقعه ایثار و شهادت و شجاعت 72 تن از یاران و حضرت امام حسین (ع) که با فریضه امر به معروف و نهی از منکر آمیخته است پی برد.

در این جلسه فرضی خواستار ارائه طرح پیشنهادی از سوی پیمانکار طرح ساماندهی مزار شهدای خلخال در خصوص اختلاف ارتفاع مزار و هم سطح کردن آنها شد.

سید احمد معصومی دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلخال نیز خواستار ترویج راهکارهای مناسب در جهت تعمیق ریشه‌ای این فرهنگ شد و افزود: گسترش روحیه خدمت رسانی به نظام و مردم که یادآور فرهنگ جهادی و خالصانه و بی ریای حاکم بر جبهه هاست و ترجیح اهداف و منافع بلند مدت ملی بر منافع زودگذر گروهی و افزایش ارتباط با خانواده های معظم شهداء، جانبازان، ایثارگران  و معرفی و شناساندن اسوه های ایثار و شهادت در مراسم ها و انتقال آن به نسل جوان و زنده نگهداشت یاد شهدا ، تشویق ایثارگران و اهل قلم به تالیف کتاب های حماسی و ایثارگری و ایجاد نمایشگاه های و موزه های دفاع مقدس از جمله این راهکارهاست.

وی ضمن تقدیر از اعضای عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی در جهت هماهنگی با ادارات در خصوص استفاده از جملات در خصوص فرهنگ ایثار شهادت و دیوار نویسی ادارات شد.

انتهای پیام/62008/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول