اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنر متعهد آراسته به فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هنر متعهدانه در نظام اسلامی ما آمیخته به فرهنگ اصیل عاشورایی است چرا که هنرمند اصالت خود را از پیام عاشورایی دارد.

هنر متعهد آراسته به فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در نشست با برگزارکنندگان ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرمندان بسیج در اردبیل اظهار داشت: ‌اینکه هنرمندان ما به شایسته‌ترین تصویر هنر متعهدانه مجهز شوند و امکان اعتلا و ارتقای ارزش‌های دینی در آثار آنها پدیدار شود اصل غیر قابل انکار است که در این باب ضرورت دارد زیبایی‌ها و اصالت این هنر اصیل و ارزشی مورد توجه و حرمت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایران ما از دیرباز مهد هنرهای تجسمی و سنتی بوده به طوریکه آثار به جا مانده از ایران باستان در جهان نمود و نشانه‌ای بی‌نظیر از این اقدام است که خود این مسئله بیانگر هوش و ذکاوت ایرانیان قدیم در خلق آثار هنری فاخر بوده است.

دشتی در ادامه خاطر نشان کرد: این تفکر غلطی است که چون هنرهای تجسمی هنر سنتی است و ما در عصر مدرنیته زندگی می‌کنیم باید کنار گذاشته شود در حالی که عقل حکم می‌کند که ما بایستی در مقابل این‌گونه تفکرات غلط ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ششمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان یادآور شد: ‌تاریخ بخشی از زندگی ما است و هیچ ملتی با زیر پا گذاشتن تاریخ درخشان خود آینده روشنی را برای خود ترسیم نمی‌کند.

وی ادامه داد:‌ توجه به تاریخ و اوضاع و احوال گذشتگان ریشه عمیق در مکتب تعالی‌بخش ما دارد به طوریکه خداوند متعال مسلمانان را به اندیشه به احوال پیشینیان توصیه کرده و مولای متقیان در وصیتی به فرزندش امام حسن (ع) سیر و اندیشه در زندگانی گذشتگان را به آن حضرت متذکر شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: به یقین آنهایی که جامعه خودشان را به حد اعلا رسانده‌اند از تجربیات و ابتکار عمل گذشتگان خود بهره لازم را برده‌اند و بدی‌های خودشان را نیز به زباله‌دان تاریخ سپرده‌اند بنابراین مطالعه و سیر در احوال گذشتگان هیچ‌گونه منافاتی با پیشرفت و ترقی ندارد بلکه برای پیشرفت و توسعه کمکی شایان است.

مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت:‌ جشنواره هنرهای تجسمی به منظور شناسایی استعدادهای هنری هنرمندان با ایجاد رقابت سالم در بین آنها و همچنین تشویق و ترغیب آنها برای ادامه فعالیت در هنر ارزشمند سنتی برگزار شده است.

دشتی افزود: تعداد 130 اثر توسط 65 هنرمند از شهرستان‌های مشگین و اردبیل به دبیرخانه ارایه شده بود که با برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره شاهد معرفی نفرات برتر بودیم که امیدواریم تداوم این حرکت را در سال‌های آینده نیز شاهد و ناظر باشیم.

وی با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) همه هنرمندان را به شناخت ابعاد و برجستگی‌های هنرمندانه از زیبایی‌های خلق شده در دشت نینوا فراخواند تا با تکیه بر آن بتوان هنر اصیل را بیش از هر زمان دیگر متجلی کرد.

انتهای پیام/62006 /ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول