اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خبر داد

انعقاد 2 تفاهمنامه بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و وزارت دفاع

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از انعقاد دو تفاهمنامه بین پارک علم و فناوری این استان و وزارت دفاع خبر داد.

انعقاد 2 تفاهمنامه بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا دوستی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در راستای انعقاد این تفاهمنامه‌ها دو شرکت دانش‌بنیان با عنوان مرکز فناوری‌های پیشرفته دفاعی و شهید فهمیده شرق کشور ایجاد و مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در راستای منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کند، افزود: در حال حاضر 137 شرکت دانش‌بنیان در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

*اعتبارات استانی پارک علم و فناوری صفر است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان تاکنون در ردیف بودجه دولتی قرار نگرفته و باید برای اخذ بودجه دولتی تلاش زیادی کنیم که در این راستا در سال گذشته توانستیم 800 میلیون تومان بودجه دولتی جذب کنیم اما اعتبارات استانی صفر است.

دوستی با اشاره به اینکه آرمان‌های مخترعان ما بیشتر از چیزی است که تاکنون به آن دست یافته‌اند، تصریح کرد: اما باز هم خراسان جنوبی توانست توان خود را به کشور نشان دهد.

وی به نمایشگاه مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری کشور که در تهران برگزار شده، اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یکی از حامیان این نمایشگاه بود و این مهم سبب مطرح شدن استان در کشور و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی توانسته نه تنها محصولات داخل استان بلکه محصولات خارج استان را معرفی کرده و سبب شود فناوران استان دارای دیدگاه کشوری شوند.

دوستی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی در این راستا باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: طی سفر معاون وزیر علوم مقرر شد 50 هکتار از زمین‌های دانشگاه بیرجند به پارک اختصاص یابد که این موضوع در حال مجزا شدن از دانشگاه بیرجند است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: برای ساخت این زمین‌ها 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما وزارت دفاع تنها 4 میلیارد تومان آن را پذیرفته که برای امسال 600 میلیون تومان اختصاص یافته است.

دوستی مهم‌ترین کار پارک برای سال آینده را گرفتن بودجه دانست و افزود: گام بعدی این نهاد عمل کردن به سیاست‌هایی مورد نیاز این پارک است.

انتهای پیام/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول