اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی:

فناوری در تولید ملی و ارتقای سطح درآمد مردم موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: با ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه درون‌زا و گسترش فناوری‌های نوین تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی رونق پیدا می‌کند.

فناوری در تولید ملی و ارتقای سطح درآمد مردم موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن علم‌الهدایی عصر امروز در افتتاحیه سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: در ادبیات توسعه و پیشرفت که یک مقوله جهانی است و به عنوان یک مقوله راهبردی چند مفهوم و تعریف دارد که اولین موضوع آن آینده‌پژوهی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی افزود: موضوع دوم آن آینده‌نگری و مفهوم فناوری است و سوم توسعه پایداری انتگرال است که توسعه پایداری انتگرال به معنای یکپارچگی و هماهنگی و انسجام است.

علم‌الهدایی خاطرنشان کرد: در کشور ما بیشتر در چند شهر و به‌ویژه در کلانشهرها فناوری وجود دارد که این به ‌خاطر یکپارچه نبودن است و یکی از ابزارهای توسعه انتگرال انتقال فناوری به تمام نقاط کشور است.

وی به مراکز رشد فناوری اشاره و گفت: یکی از مراکز و پایگاه‌های مناسب رشد فناوری در خراسان‌رضوی، در شهرستان گناباد مستقر است و دارای 15 شرکت فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی تاکید کرد: پیشرفت دنیای علم و فناوری لحظه‌ای است و توسعه آن روی سبک زندگی انسان‌ها مانند خوراک و فرهنگ و ارزش‌های دینی و اجتماعی اثر می‌گذارد و این مسئله فرصت و همچنین تهدیدهایی را در پی دارد، اگر این تهدیدها به درستی شناسایی نشود، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

علم‌‌الهدایی یادآور شد: بیش از 50 درصد علم در دو کشور ایران و ترکیه ایجاد می‌شود و 75 درصد مقالات ما تبدیل به مسائل کاربردی و محصول می‌شود.

وی افزود: ما نیازمند توسعه درون‌زا هستیم که با داشتن آن تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی ایجاد می‌شود، الگوهای وارداتی مناسب ما نیست و ما نیازمند عدالت و رفاه اجتماعی هستیم که فناوری در تولید ملی و ارتقای سطح درآمد مردم موثر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تولید علم به رفاه اجتماعی فرآیند اجتناب‌ناپذیری است که باید طی شود و باید برای آن نقشه راه داشت، تولید علم و ایده نتیجه تجاری‌سازی محصولات و خلق ثروت نه تنها در بعد مادی، بلکه در ابعاد مختلف مانند فکری، عقلانی، رفاه اجتماعی و عدالت است که در سایه تفکر و تلاش حاصل می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول