اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

فکر برتر سرمایه نامحسوس انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: فکر برتر و ایده سرمایه نامحسوس انسان است.

فکر برتر سرمایه نامحسوس انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب امروز در مراسم پنجمین جشنواره فکر برتر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه این جشنواره می‌کوشد تا از افراد مبتکر برای تبدیل ایده آنها به محصول حمایت کند، اظهار کرد: این موضوع در بین کشورهای دنیا به ویژه ایران بسیار مهم است.

وی به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت ماه از این سال را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد هشتمین ماه از این سال شده‌ایم.

این مسئول دو نوع سرمایه محسوس و نامحسوس را از جمله سرمایه‌های موجود در کشور نامید و گفت: سرمایه‌های نامحسوس شامل منابع بلند مدت با قابلیت ارزش‌آفرینی اما بدون ظهور فیزیکی قابل لمس است.

وی با بیان اینکه اگر انسان دارای سرمایه مادی و مالی باشد اما از پشتوانه فکری بهره‌ای نداشته باشد سرمایه‌گذاری بی‌نتیجه می‌شود، تصریح کرد: فکر برتر و ایده سرمایه نامحسوس است و انسان با داشتن سرمایه بدون ایده خام‌فروشی را در جامعه محقق می‌کند.

متقی‌طلب با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان کشور و استان در برنامه‌ریزی‌ها، اذعان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر توجه به فکر و اندیشه نخبگان تاکید دارند.

وی ظرفیت تولید علم و نوآوری مبتنی بر فناوری و تجاری‌سازی آن را یک سرمایه عظیم ملی خواند و گفت: تجاری‌سازی فرآیندی است که در آن ایده‌های اولیه به طرف یک کاربرد تجاری هدایت می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه در کشور کانادا در یک قانونگذاری جدید از صاحبان شرکت‌های فناور فعال و خانواده‌های آنها به منظور حمایت از این شرکت‌ها دعوت به عمل می‌آید، اذعان کرد: به طور یقین یکی از اهداف آنها از این قانونگذاری حمایت از نخبگان ایرانی است.

وی برگزاری جشنواره علم و فناوری فکر برتر را یک جشنواره تشریفاتی ندانست و یادآور شد: با بیش از 80 درصد افرادی که سال‌های گذشته فکر و ایده خود را به این جشنواره معرفی کردند قرارداد حمایتی برای تبدیل ایده به محصول بسته شد.

متقی‌طلب گیلان را پس از تهران دارای یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های فناوری اطلاعات معرفی کرد و افزود: حضور دانش‌آموزان در چنین جشنواره‌هایی برای آشنایی با محیط‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌آموزی با والدین آنها به دلیل نرسیدن این دانش‌آموزان به سن قانونی، قراردادهایی بسته شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به شرکت‌ها و هسته‌های فناور پذیرفته شده در پارک علم و فناوری گیلان در سال 90 اشاره کرد و گفت: در سال 90 دوره رشد تعداد 22 موسسه به اتمام رسید که از بین آنها تعداد 9 شرکت در فضای پوششی پارک پذیرفته شدند.

وی همکاری با ستاد برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری، برگزاری کارگاه آموزشی نحوه جستجوی اسناد اختراع و ارزیابی قابلیت ثبت اختراع، برگزاری دهمین نشست نمایندگان مراجع منطقه‌ای مالکیت فکری، مشارکت علمی و حضور در کنفرانس بین‌المللی بتن ناتراوا را از جمله عملکرد پارک علم و فناوری گیلان برشمرد.

متقی‌طلب برگزاری کارگاه آموزشی توسعه روستایی و مدیریت برنامه حضور گیلان در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، برپایی نمایشگاه جانبی و کارگاه‌های آموزشی کنگره ملی نقش زیست فناوری در صنایع غذایی را از دیگر عملکردهای پارک ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی دوره آموزشی اصول و مبانی مدیریت پارک‌های علم و فناوری و ایجاد دفاتر رابط کانون شکوفایی خلاقیت در مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و سازمان‌های اجرایی از جمله عملکردهای پارک علم و فناوری گیلان در سال 90 بوده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول