اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه برنامه‌های علمی و پژوهشی

پارک علم و فناوری و شرکت آبفار خراسان‌جنوبی تفاهمنامه‌ای امضاء کردند

خبرگزاری فارس: به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین پارک علم و فناوری استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی منعقد شد.

پارک علم و فناوری و شرکت آبفار خراسان‌جنوبی تفاهمنامه‌ای امضاء کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی تفاهمنامه‌ای فیمابین پارک علم و فناوری استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم انعقاد این تفاهمنامه اظهار داشت: موضوع این تفاهمنامه در راستای تعمیق و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و فنی بین شرکت آب و فاضلاب روستایی و پارک علم و فناوری استان است.

محمدرضا دوستی توسعه برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای طرفین، همکاری در زمینه انتشار کتب و نشریات علمی و تخصصی، ارائه خدمات مشاوره‌ای مرتبط با نوع فعالیت‌های طرفین و انجام پروژه‌های ملی و بین‌المللی به صورت مشترک را از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی افزود: برای تحقق همکاری در زمینه‌های گوناگون پژوهشی و علمی کمیته مشترک همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی با حضور دو نفر نماینده پارک علم و فناوری و دو نفر نماینده شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل می‌شود که با ابلاغ مشترک پارک علم و فناوری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی از تاریخ امضای تفاهمنامه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی مدت این تفاهمنامه را از تاریخ امضاء به مدت 3 سال عنوان کرد و گفت: با توافق طرفین در پایان مدت همکاری قابل تمدید است.

دوستی ادامه داد: انجام مطالعات کاربردی و نیازسنجی آموزشی با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی، همکاری با محققان شرکت آب و فاضلاب روستایی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، اجرای دوره‌های آموزشی توافق شده، استفاده از تخصص و دانش فنی اعضای هیئت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در خدمات فنی و تخصصی، همکاری در برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی شرکت آب و فاضلاب روستایی از وظایف پارک علم و فناوری استان در این راستا است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین پیشنهاد عناوین دوره‌های تخصصی مورد نیاز استان خراسان‌جنوبی به کمیته مشترک برای برنامه‌ریزی دوره‌ها، همکاری در انجام هر گونه کمک‌های فنی و تخصصی و اجرای پروژه‌های ویژه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از کلیه مخترعان صاحبان ایده‌ها و هسته‌های فناوری که از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی معرفی می‌شوند با رعایت شرایط پارک‌های علم و فناوری از دیگر وظایف پارک علم و فناوری استان در راستای انعقاد این تفاهمنامه است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی گفت: کلیه همکاری‌های میان شرکت آب و فاضلاب روستایی و پارک علم و فناوری در مورد موضوعات مشخص مورد توافق طرفین در غالب قراردادهای جداگانه، که طی جلسات کارشناسی به تصویب طرفین می‌رسد، خواهد شد.

دوستی با اشاره به بودجه مورد نیاز گفت: قبل از آغاز هر برنامه یا همکاری خاص، تمامی جزئیات مالی باید مورد بحث و تبادل نظر و توافق طرفین قرار گیرد تا در چارچوب منابع اختصاص یافته توسط اقدامات اجرایی اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در راستای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: کمک در تدوین محتوای دوره‌های آموزشی توافق شده، همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی و در اولویت قرار دادن پارک علم و فناوری در اجرای طرح‌های پژوهشی، کاربردی و قراردادهای مرتبط از اهم این وظایف است.

علی‌اکبر بسکابادی افزود: هم‌چنین اعلام و در اولویت قرار دادن شرکت‌ها یا افراد معرفی شده توسط پارک علم و فناوری برای اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، همکاری در برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی از لحاظ مالی و علمی و همکاری و مشارکت در راستای چاپ کتب (تألیف، ترجمه و گردآوری) از دیگر وظایف این شرکت در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول