اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علمی و فناوری خراسان:

مسئله تسهیلات یکی از مشکلات شرکت­های دانش بنیان است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علمی و فناوری خراسان گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان مسائلی است که در راه ارائه خدمات به آنها وجود دارد.

مسئله تسهیلات یکی از مشکلات شرکت­های دانش بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسن علم الهدایی عصر امروز در حاشیه مراسم بازدید معاونت فناوری از پارک علم و فناوری خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از دیگر مشکلات این شرکت­ها رقابت بازار، تحریم­ها، باز پرداخت­ها و مشکلات ضمانت نامه‌ای است.

وی با اشاره در ارتباط با مشکلات ضمانت نامه‌ای که برای شرکت­های دانش بنیان وجود دارد تصریح کرد: این شرکت­ها به دلیل اینکه مالکیت زمین ندارند برای دریافت تسهیلات با بانک­ها به مشکل برمی­خورند.

رئیس پارک علمی و فناوری خراسان در این راستا ادامه داد: در حال حاضر موسسه مالی پارک علم و فناوری با به گرو گرفتن اعیان زمین­های این شرکت­ها به نوعی برایشان ضمانت‌نامه درست می­کند تا برای دریافت تسهیلات به آنها کمکی کرده باشد.

علم الهدایی با بیان اینکه در دور چهارم سفرهای ریاست جمهوری 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای پارک علم و فناوری به تصویب رسیده است خاطرنشان کرد: برای دریافت 1 میلیارد تومان آن که مربوط به بخش استانی بوده است تفاهمنامه­‌های با استانداری خراسان­رضوی منعقد شده است که در دوره مدیریت استاندار جدید به وقوع می­پیوندد.

وی با اشاره به مزیت­های شرکت­های دانش بنیان نسبت به واحدهای بزرگ تولیدی تاکید کرد: در این شرکت­ها با هزینه­‌های پایین و فضاهای محدود تولیدات خوبی که در راستای خودکفایی ملی بسیار مهم هستند ارائه می­دهند.

رئیس پارک علمی و فناوری خراسان با اشاره به لایحه شرکت­های دانش بنیان در مجلس تصریح کرد: در صورتی که این لایحه تصویب شود کمک خوبی به شرکت های دانش بنیان در راستای مقابله با تحریم­ها خواهد بود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول