اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دانسفهان:

احیای امر به معروف در جامعه انگیزه قوی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دانسفهان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انگیزه قوی را می‌طلبد.

احیای امر به معروف در جامعه انگیزه قوی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام حسین انصاری امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف شهر دانسفهان با قدردانی از حضور مسئولان، متولیان فرهنگی و اجرایی در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است که در حال حاضر در جامعه احساس می‌شود.

وی افزود: تبیین اصول امر به معروف و نهی از منکر امروز بر عهده مبلغان دینی و ائمه‌ جمعه است که باید به آن اهتمام جدی‌ بورزند.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به ضرورت شناخت معروف و منکر در جامعه تصریح کرد: ارائه صحیح امر به  معروف برای جلوگیری از منکرات الزامی است که لازمه نگاه جدی به آن بسیار زیاد و حساس است.

وی با اشاره به لزوم تهیه استاندارد الگو‌های رفتاری مناسب برای مسئولان بیان کرد: تهیه برنامه‌های مدون و تصویب قوانین راهگشا در جلسات ستاد‌ امر به معروف لازم است مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دانسفهان ادامه داد: استفاده از امکانات مردمی و دولتی برای تحقق فریضه امر به معروف نیز بسیار مهم بوده که لازم است مورد عنایت ویژه‌تر قرار گیرد.

انصاری با بیان اینکه اموری که در گذشته به عنوان معروف در سطح جامعه و شهر‌ها شناخته شده و امروز فراموش شده‌اند لازم است، مجددا به صورت فرهنگ احیا شده و برای تعالی جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای اجرای فریضه امر به معروف نیز اصل حساسی است چراکه بدون دارا بودن از انگیزه و هدف خاص نمی‌توان فریضه بسیار مهمی مانند امر به معروف را پیاده‌سازی کرد.

وی عنوان کرد: لزوم بررسی دغدغه‌ها و آسیب‌ها به صورت دقیق در مسیر تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیز از اهمیت حساس و بالایی برخودار است.

گفتنی است در خاتمه مقرر شد شهرداری نسبت به نصب فیکسچرهای مناسب در اماکن دینی و ورزشی اقدام کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد برای برگزاری جلسات بعدی آسیب‌شناسی و استخراج منکرات از سطح شهر صورت گرفته، دهیاران روستایی نیز نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/77005/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول