اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان:

نگاه نرم‎افزاری در دستور کار ستاد احیای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: نگاه نرم‎افزاری در دستور کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

نگاه نرم‎افزاری در دستور کار ستاد احیای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس پوریانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تلاش این ستاد برای پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه است.

وی نقش رسانه را در شناساندن معروفات و منکرات به مردم مهم خواند و تصریح کرد: رسانه‎ها در شناسایی آسیب‎های اجتماعی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، می‎توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان با بیان اینکه جامعه متعلق به همه مردم است، متذکر شد: هر مشکلی که در جامعه وجود داشته باشد ضرر آن متوجه همه افراد می‎شود مثلا اگر کسی معتاد شود ممکن است بسیاری از جرایم از جمله سرقت، اخاذی، بزهکاری و ... را انجام دهد بنابراین اگر همه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف نکنند طبیعی است که فساد در آن جامعه فراگیر شود.

پوریانی خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به غفلت سپرده شود یقینا آسیب‎های اجتماعی موجب ایجاد خسارت‎های مادی و ضربه‎های روحی بسیار زیادی خواهد شد.

وی توجه نکردن به معروف‎ها و منکرات را به مثابه سیل تشبیه کرد و افزود: زمانی که سیل جاری می‎شود هر چیزی که بر سر راهش قرار بگیرد ویران و همه را از بین می‎برد و دیگر نگاه نمی‎کند که فلان خانه را کاری نداشته باشیم و همه را در کام خود فرو می‎برد.

همه باید در فریضه امر به معروف خود را مسئول بدانیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان با بیان اینکه احیای معروفات و منکرات تنها به عهده اشخاصی تعیین شده نیست بر این نکته تاکید کرد و بیان داشت: همه باید در این فریضه الهی خود را مسئول بدانیم و این مهم باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

پوریانی متذکر شد: اهالی رسانه و مطبوعات، مسئولیت خطیری در ترویج و رونق اجرای این دو فریضه الهی دارند و با توجه به آیات قرآن، سیره پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) باید این امر مهم در جامعه گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول