اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای احیای امر به معروف محرم است / قمه زنی یک بدعت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اهمیت جاری شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای احیای امر به معروف محرم است.

یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای احیای امر به معروف محرم است / قمه زنی یک بدعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ابهر که در دفتر امام جمعه برگزار شد، به هفته امر به معروف اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز نام‌گذاری شده، یکی از بهترین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای احیای این فریضه ماه محرم است.

وی با بیان اینکه وظیفه همگانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نفرت قبلی و تذکر لسانی است، افزود: برخورد عملی، تنها وظیفه حاکمیت است.

امام جمعه ابهر ادامه داد: باید مراسم‌های عزاداری محرم امسال بهتر از سال‌های قبل باشد و تجربیات و نارسایی سال قبل برای برگزاری با شکوه‌تر مراسم استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود مسئله معروف را تفسیر به ولایت و مسئله منکر را تفسیر به ضد ولایت کرد و گفت: همه باید در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رحیمی نامگذاری هفته اول ماه محرم‌الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر را یک نام‌گذاری با مسما و دارای آثار ماندگار در عرصه اجتماعی دانست و اظهار داشت: چرا که این اقدام فی‌الواقع از این حقیقت ناشی می‌شود که در تفکر شیعی، قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای عجین شده که هر کدام دیگری را در اذهان تداعی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که سایر فرایض به وسیله آن به پا داشته می‌شود، تصریح کرد: در پرتوی امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها امن، کسب‌ها حلال، حقوق افراد تامین و زمین‌ها آباد می‌شود.

حجت‌السلام رحیمی با بیان اینکه تاکید به امر به معروف بر این اساس است که منکری، معروف جلوه می‌کند، افزود: تاکید به امر به معروف بر این اساس است که منکری معروف جلوه نکند، از این‌ رو امر به معروف، تکرار نیست، دور نگه‌داشتن معروف از هر گونه تحریف و تصحیف است.

وی به بدعت‌های مردم اشاره کرده و از پدیده شوم قمه‌زنی به عنوان یک بدعت نام برده و از مردم خواست در مقابل بدعت‌ها بایستند و به مسئولین امر توصیه کرد اجازه ندهند افرادی با این بدعت‌گزاری‌ها جلوی سنت‌ها را بگیرند.

انتهای پیام/2308/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول