اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

انتظار جامعه از احیای امر به معروف برآورده نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابرکوه گفت: با وجود برخی فعالیت‌ها، احیای امر به معروف و نهی از منکر هنوز انتظار جامعه را برآورده نکرده است.

انتظار جامعه از احیای امر به معروف برآورده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس در ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با حضور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی احیاء امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گرفت و اگر چه فعالیت‌هایی انجام شد، اما انتظار علما و متدینین جامعه را برآورده نکرد.

وی افزود: اساس انجام فرایض دینی، امر به معروف و نهی از منکر است که در روایات مختلف نیز به آن اشاره شده و پایداری سایر فرایض بر انجام این فریضه استوار است.

برزگرزاده بیان کرد: ابرکوه مردمی مومن دارد که به خوبی بدی‌ها و منکرات را می‌شناسند و آماده همکاری در این امر مهم هستند، اما برای استفاده از این پشتوانه‌ها نیاز به سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیقی وجود دارد.

این مسئول خطاب به رؤسای ادارات و روحانیون عنوان کرد: باید برای احیای این واجب در ادارات و اماکن عمومی تلاش کنیم و روحانیون به ویژه در ایام محرم می‌توانند در این زمینه تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه نیز در این جلسه ابراز داشت: این فریضه از تاکیدات موکد قرآن مجید است که امت اسلامی را برترین امت‌ها می‌خواند و رمز برتر بودن را التزام عملی به امر به معروف و نهی از منکر می‌داند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب ما که انقلابی اسلامی است، باید ملتزم به این دو فریضه باشد و مطمئن باشید که بقا و استمرار انقلاب اسلامی به همین مسئله بستگی دارد.

نماینده آموزش و پرورش یزد نیز در این جلسه ابراز داشت: باید مسئله چگونگی اجرای این واجب مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

میرزامحمد فلاح‌زاده یادآور شد: مردم در زندگی روزمره و بسیاری از اوقات ناخواسته همدیگر را امر به معروف می‌کنند، اما بسیاری از معروف‌ها را نمی‌شناسند و یا به آن توجه ندارند و باید آنها را هر چه بیشتر به سوی این مسئله سوق داد.

وی ادامه داد: برای تأثیرگذاری کار، باید قلبأ به آن اعتقاد داشته باشیم و مسئولیت بپذیریم و افرادی نیز که به این عرصه وارد می‌شوند، ظرافت‌های لازم را داشته باشند.

عضو شورای شهر ابرکوه نیز بیان داشت: هر اداره یا نهاد تعداد محدودی نیرو دارد و این در حالی است که تمام اعضای جامعه،نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

محمدرضا ربانی افزود: اگر این وظیفه را که تا حدود زیادی فراموش شده به انجام برسانیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید با این مسئله همراهی داشته باشند و همراهی آنان تشویق مردم را به دنبال دارد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی ابرکوه نیز ادامه داد: امام علی (ع) ندا می‌دهند که وای بر کسی که امر به معروف می‌کند و آن را ترک می‌کند و به همین دلیل باید در راستای فرمایشات آن حضرت، این کار را از خود شروع کنیم.

جواد عادل اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی می‌توان به گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کرد.

نماینده زنان در شورای فرهنگ عمومی ابرکوه نیز متذکر شد: باید برخی از شبهات را که در قالب تضاد بین ارزش‌ها در خانواده‌ها مطرح می‌شود از بین برد.

رضائیان اذعان داشت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان را به صله رحم توصیه می‌کنیم و آنان اگر بخواهند به این کار بپردازند ناگزیر از حضور در برخی از مجالس اقوام هستند که معروفات در آن فراموش شده‌اند.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول