اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

مساجد و بسیج برای احیای امر به معروف تلاش کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: مساجد و بسیج دو بازوی توانمند انقلاب در ترویج اهداف والای اسلام و انقلاب هستند و باید در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز تلاش کنند.

مساجد و بسیج برای احیای امر به معروف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، عباس مطهری در همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امروز امر به معروف و نهی از منکر هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت انقلابی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: این بدان معنی است که دشمنان این مرز و بوم در حال تلاش برای اشاعه فرهنگ منکرات در جامعه هستند و تلاش خود را بیش از گذشته کرده‌اند و تلاش می‌کنند راه انقلاب اسلامی را دچار تزلزل و انحراف کنند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به ظرفیت بسیج و مساجد در همگانی کردن این فریضه افزود: با توجه به ظرفیت بالای بسیج و مساجد و اهداف این دو نهاد مهم در ترویج و گسترش ارزش‌های الهی و اسلامی در جامعه و گسترش بصیرت و معرفت آحاد مردم باید تلاش کرد تا بتوان به وظیفه خود به نحو احسن عمل کرد.

مطهری با تبیین دستورالعمل اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج گفت: دستورالعملی که تدوین شده، به خوبی وظایف هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر را در احیای این فریضه در حیطه محله بیان می‌کند و با بیان گام‌های مرحله به مرحله به تشریح دقیق این اصل اساسی دین تا رسیدن به نتیجه لازم می‏پردازد.

وی با اشاره به هفت گام تعریف شده در امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج و تشریح آنها گفت: هفت گام تعیین شده عبارت از مطالعه و بررسی اولیه معروفات و منکرات محله، تعیین اولویت‌ها، ریشه‌یابی و تعیین عوامل و مصادیق، تعیین روش‌ها و مجریان، توجیه مجریان، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و در گام آخر بازخورد و نتیجه بوده که هر کدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با تاکید بر اجرای درست این گام‌ها گفت: باید تلاش کنیم تا این فریضه در جامعه ما با جدیت پیگیری و اجرا شود و این نیاز به تربیت افرادی دارد که با توجه به شرایط امر به معروف و نهی از منکر و خودسازی بتوانند نتیجه مورد نظر را حاصل کنند.

در این گردهمایی که ائمه جمعه و جماعات و همچنین فرمانده انتظامی و فرماندهان کلانتری‌های شاهرود حضور داشتند، موارد و مصداق‌هایی از معروفات و منکرات بیان و نحوه برخورد با آنها توضیح داده شد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول