اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ویژه کاشان:

هدف قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را هدف مهم قیام عاشورا عنوان کرد.

هدف قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد یکشنبه‌شب در همایش مدیران هیئت‌های مذهبی در سالن اجتماعات پلیس راهور این شهرستان اظهار داشت: حضور در مراسم عزاداری و مجالس سوگواری امام حسین(ع) برای پاسداشت این دستاورد مهم یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خطاب به مدیران هیئت‌های مذهبی کاشان گفت: شما انتخاب شده‌اید تا افتخار پاسداری از حماسه‌ای را داشته باشید که تاریخ جهان مشابه آن را به خود ندیده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان، قیام عاشورا را در کنار حادثه غدیر دو رخداد مهم در جهان اسلام  دانست و گفت: حادثه عاشورا که 51 سال بعد از غدیر اتفاق می‌افتد روایت کسانی است که روزی در جنگ صفین محور امیرالمؤمنین و در صف حامیان دین و ولایت قرار داشتند اما به ناگاه شمشیرهایشان را مقابل فرزندش گرفتند  و واقعه کربلا را رقم زدند.

رضوان‌نژاد با اشاره به اینکه در حادثه کربلا غیرت امام حسین(ع) و وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) به نمایش گذاشته شد، بیان داشت: دشمن‌شناسی و وفاداری قمر بنی‌هاشم را باید هیئت‌های مذهبی به عنوان بهترین الگوی جوانان و نوجوانان معرفی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان از مدیران هیئت‌های مذهبی خواست تا درس‌های عاشورا را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنند تا جوانان در دام الگوهای غربی که توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی غربی ارائه می‌شود، نیفتند.

رضوان‌نژاد همچنین از متولیان برگزاری مجالس سوگواری سالار شهیدان تقاضا کرد محتوای برنامه‌های مذهبی را با اشعار حماسی که دارای معانی بلند است، زینت داده و تمامی ابعاد مقام امام حسین(ع) را برای نوجوانان و جوانان بیان کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان نیز در این آئین ابراز داشت: عزاداری همراه با نیت خالص و دوری از بدعت‌ها، حرکت در مسیر اهداف عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

منوچهر صفایی از مدیران هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان خواست تا با نوگرایی در عزاداری‌ها برخورد کرده و از پرداختن به مسائلی که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود، پرهیز کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی با هرگونه مزاحمت‌های سیستم صوتی برای همسایگان، استفاده از تصاویر منتسب به ائمه اطهار، نصب بنر و پرده تبلیغاتی، استفاده از آلات موسیقی و علامات و ذبح قربانی در مراکز عمومی برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی بر تجمع هیئت‌های مذهبی در یک مکان برای برپایی یک عزاداری منسجم تأکید کرد و گفت: تجمع هیئت‌های مذهبی برای عزاداری در یک مکان نشانه اتحاد و همبستگی بوده و موجب یأس و ناامیدی دشمن می‌شود.

همایش مدیران هیئت‌های مذهبی کاشان با حضور بیش از 200  نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان در سالن اجتماعات پلیس راهور برگزار شد.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول