اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فرماندار اردبیل:

نقش کلیدی آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی مبرهن است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: آموزش و پرورش نقش کلیدی در روشنگری و افکار عمومی برای تبیین اقتصاد مقاومتی دارد.

نقش کلیدی آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی مبرهن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یوسف اکبری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مرکز استان اردبیل اظهار داشت: به استناد نامه ابلاغ شده وزارت آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل موفق به کسب رتبه برتر در تشکیل جلسات این شورا شده است.

وی با یادآوری اینکه کسب این مقام نشان از هدف‌گذاری‌های مثبت، تعامل صمیمانه اولیا با مربیان و مشارکت مسئولانه همه دستگاه‌های اجرایی با متولیان نظام تعلیم و تربیت در مسیر تقویت قابلیت‌ها و برطرف کردن نواقص و کاستی‌های پیش رو دارد.

اکبری خاطر نشان کرد: می‌بایست این روند همچنان در فضای سازنده و علاقمندانه به روند عملیاتی اهداف مشخص شده ادامه پیدا کند.

این مسئول با یادآوری اینکه هم‌اکنون 110 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی و نواحی سه‌گانه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: مدیریت 675 آموزشگاه در دو شیفت تحصیلی با نیروی انسانی حدود 6 هزار و 850 همکار فرهنگی و آموزشی می‌طلبد متولیان آموزش و پرورش در ساماندهی اوقات تحصیلی و فراغت از آن با بسیج امکانات موجود وارد عمل شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل اضافه کرد: از این ظرفیت و بالندگی نهادهای اجرایی و فرهنگی بایستی نسبت به تقویت بنیه‌های علمی و تربیت نسل آینده‌ساز با معیارهای اسلامی و اعتقادی کمر همت بسته و برنامه‌ریزی اصولی و علمی را طراحی کرد.

وی همچنین با اشاره به انواع تهدیدهای نظامی و زورگویانه و تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی و نیز تحریم‌های اقتصادی بر علیه ملت عاشورایی ایران اسلامی را تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان تأثیرگذارترین نهاد در ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و ایجاد روحیه امید، نشاط و خودباوری در بین جوانان و نوجوانان آینده‌ساز می‌تواند توطئه دشمنان را در فتنه‌های اخیر اقتصادی نقش بر آب کنند.

اکبری همچنین با اشاره به در پیش بودن مراسم سوگواری ماه محرم بیان کرد: ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع) زمان اندیشیدن و پیوستن به قیام عاشورایی کربلا و ارتباط نسل پرشور جوانان با تفکر و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا برای مقابله با یزیدیان و طاغوتیان زورگویی است که امروز در قالب نظام سلطه و مستکبر به جنگ عاشقان حسینی آمده است.

‌فرماندار اردبیل با تاکید بر رونق‌بخشی به فضای عمومی در عزاداری‌های سنتی همکاری متولیان نظام تعلیم و تربیت در بسترسازی شایسته و مناسب برای حضور دانش‌آموزان را یادآور شد.

وی گفت:‌ حدالامکان در دهه اول محرم به ویژه ایام منتهی به تاسوعا و عاشورا مسئولان مدارس حداکثر امکان حضور و بهره‌برداری از مراسمات و سوگواری را به دانش‌آموزان تحت تعلیم خویش به راحتی و سهولت مهیا و از تکالیف سنگین درسی حدالمقدور اجتناب کنند.

اکبری همچنین بر نقش خانواده در منزلت و جایگاه شخصی دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآور شد: تحکیم بنیان خانواده سبب پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی می‌شود که با تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی به استحکام و تقویت نهاد جامعه و اجتماع یاری می‌شود.

انتهای پیام/62001 /ش/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول