اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش:

بالغ بر 38 میلیون تیراژ مجله‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز بالغ بر 38میلیون تیراژ مجله‌های آموزش و پرورش است که در بخش دانش‌آموزی پنج مجله که دو ماهنامه و سه فصلنامه را شامل می‌شود، منتشر می‌شود.

بالغ بر 38 میلیون تیراژ مجله‌های آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد ناصری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان‌های کشور در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب برگزار شد، اظهار کرد: کتاب‌های درسی توان لازم برای تمام مفاهیمی که دانش‌آموز باید یاد گیرد را ندارد و رویکرد امروز آموزش و پرورش بسته آموزشی است.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای آموزش دانش‌آموزان مجلات رشد وجود دارد که تعداد آنها قبل از انقلاب چهار تا بود اما بعد از انقلاب به 30 عنوان رسیده است.

ناصری خاطرنشان کرد: امروز بالغ بر 38 میلیون تیراژ مجله‌های آموزش و پرورش است که در بخش دانش‌آموزی پنج مجله که دو ماهنامه و سه فصلنامه را شامل می‌شود، منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: فصلنامه‌ها در گروه‌های علوم پایه و انسانی منتشر شده که تیراژ مجلات بزرگسال 10 میلیون است.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر کمتر از این مجلات استقبال می‌کنند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

ناصری متذکر شد: در مجلات رشد تیمی بالغ بر 500 نفر در داخل و خارج از سازمان فعالیت می‌کنند و  2 هزار نویسنده فرهنگی در تولید محتوا به ما کمک می‌کنند.

وی در ارتباط با کتاب‌های کمک آموزشی اظهار کرد: سامان دادن به اوضاع نابسامان رسانه‌های آموزشی و کمک آموزشی از فعالیت‌های سازمان انتشارات و تکنولوژی آموزشی است که با مصوبه 828 شورای آموزش و پرورش امید به ان داریم که به بیش از یک دهه فعالیت نابسامان و هجمه‌ای که در این رابطه به کشور وارد شده پایان دهد.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت ارشاد به عنوان متولی می‌تواند کتاب را منتشر کند اما کتابی که مُهر آموزشی دارد زمانی می‌تواند وارد آموزش و پرورش شود که با استانداردهای آن مطابقت داشته باشد.

ناصری تاکید کرد: ناشرانی مانند کانون پرورش فکری کودکان، انتشارات مدرسه و انتشارات اولیا و مربیان مورد تایید ما است و در ارتباط با سایر محصولات کمک آموزشی ما ناشر را تایید نمی‌کنیم بلکه محصول را تایید می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول