اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان ‌رضوی:

آموزش و پرورش طرح آموزش ازدواج آسان را دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: آموزش و پرورش به ‌دنبال طرحی است که ازدواج آسان و آگاهانه را در حوزه شناخت، معیارشناسی و تصمیم‌گیری به دانش‌آموز یاد دهد.

آموزش و پرورش طرح آموزش ازدواج آسان را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد غلامی اورعی ظهر امروز در نشست خبری برنامه جامع خانواده پایدار در اداره‌ کل آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش معتقد است برای لذت بردن از زندگی باید مهارت‌های زندگی به انسان‌ها آموزش داده شود و همچنین دانش‌آموزان مدیریت دوران مجردی را فرا گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان ‌رضوی افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‌ها در پنج سال ابتدای ازدواج انجام می‌شود و باید به دانش‌آموزان یاد داد تا دوران ابتدایی ازدواج را خوب مدیریت کنند.

غلامی‌ اورعی افزود: آموزش و پرورش به ‌دنبال طرحی است که ازدواج آسان، به‌هنگام و آگاهانه را در حوزه شناخت، معیارشناسی و تصمیم‌گیری به دانش‌آموز یاد دهد که اگر این اتفاق بیفتد قطعاً در آینده ما شاهد زندگی‌های موثر در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دانش‌آموزی باید یاد داد با وجودی ‌که طلاق امر حلالی است اما از منفورترین حلال‌ها است و کاری کنیم تا دانش‌آموز به سمت تشکیل زندگی منطقی و معقول پیش رود تا پایداری و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تاکید کرد: آموزش و پرورش با حمایت استانداری خراسان‌رضوی درس پرورشی را در مقاطع دوم انسانی، ریاضی و سوم تجربی گذاشته تا مهارت‌های زندگی که به دو بخش کلاسی و کار عملی تقسیم می‌شود به دانش‌آموزان آموزش دهد.

غلامی ‌اورعی در ارتباط با کار عملی اظهار کرد: در کار عملی دانش‌آموز تحقیق در مورد نشانه‌های زندگی موفق و ناموفق انجام می‌دهد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با سبک زندگی اسلامی آموزش و پرورش این وظیفه را احساس می‌کند تا به دانش‌آموز زندگی از نگاه دینی را آموزش دهد تا در آینده آسیبی در این حوزه نداشته باشیم.

وی گفت: یکی از نگرانی‌هایی که امروز وجود دارد این است که در انتخاب بر معیارها تکیه نکرده‌ایم و به دانش‌آموز یاد دهیم که در انتخاب همسر باید با معیار پیش رفت و جای این کار در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول