اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کیفی‌سازی خدمات صورت گرفت

افتتاح اداره بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با افتتاح سومین اداره امور بازنشستگان فرهنگیان این استان بسیاری از خدمات مورد نیاز آنان به صورت متمرکز انجام می‌گیرد.

افتتاح اداره بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزیطلب در مراسم افتتاح اداره امور بازنشستگان آموزش و پرورش و موظفین فارس اظهار داشت: از این پس تمام امور مربوط به بازنشستگان فرهنگی در این اداره انجام می‌شود.

وی افزود: با افتتاح این اداره بسیاری از خدمات مورد نیاز بازنشستگان به صورت متمرکز انجام می‌گیرد و فرهنگیان بازنشسته در امور اداری خود کمتر دچار سردرگمی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به این موضوع که قشر عظیمی از بازنشستگان کشور را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که باید در کارهای خیر از یکدیگر پیشی بگیرید.

وی تصریح کرد: باید در صنعت فیلم‌سازی کشور بسترسازی در این زمینه انجام داد تا این پیام به مخاطبان منتقل شود و زمینه‌ای برای فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف برای روی آوردن به انجام اعمال خیر فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است باید چنین کاری را برای بازنشستگان انجام داد تا چهره جامعه تغییر کند و خداوند نیز به چنین جامعه‌ای برکت عطا می‌کند.

روز‌یطلب با تأکید بر اینکه در زندگی خیر و برکت برای کسانی است که انفاق می‌کنند، ابراز داشت: خداوند برای خیران امکان خدمت به مردم به وجود می‌آورد تا کار خیر را ادامه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: زمانی که انسان به سن بازنشستگی می‌رسد، از یک سو توقعات او بیشتر و از سوی دیگر نیرو و توانش کمتر می‌شود.

وی افزود: یک انسان بازنشسته توقع داشتن آرامش نسبی در زندگی، احترام و تکریم و تسهیل در امور خود را از اجتماع و خانواده دارد که در جامعه اسلامی باید به این موارد توجه ویژه داشت.

روزیطلب تصریح کرد: همان‌طور که پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمود احترام به مسلمان سالخورده، احترام به خداوند است و ما نیز باید در راستای احترام به آنان و تسهیل امور خدماتی آنان از قبیل تردد به مراکز خدمات بازنشستگی تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گیریم.

رئیس اداره امور بازنشستگان آموزش و پرورش و موظفین فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: این اداره پیش از این فقط در شهر تهران وجود داشت و سایر استان‌ها نیز برای پیگیری حقوق بازنشستگان به صورت جدی به دنبال راه‌اندازی آن بودند.

رضا بلوچی ادامه داد: بعد از تهران به استان‌های خراسان‌رضوی و فارس نیز به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مناسب، مجوز تاسیس اداره امور بازنشستگان آموزش و پرورش و موظفین داده شد.

وی تصریح کرد: در استان فارس 56 هزار بازنشسته آموزش و پرورش وجود دارد که از این تعداد 26 هزار نفر در شهر شیراز ساکن هستند و با احتساب خانواده‌ها جمعیت مخاطب ما در این مورد در شیراز به 90 هزار نفر می‌رسد.

رئیس اداره امور بازنشستگان آموزش و پرورش و موظفین فارس تصریح کرد: برای افتتاح اداره امور بازنشستگان آموزش و پرورش فارس اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول