اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

سکوت سران عرب عامل جنایت‌های بی‌شرمانه صهیونیست‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: اگر تمام عرب‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی منطقه عکس‌العمل مناسبی به خرج می‌دادند، صهیونیست‌ها با این بی‌شرمی وارد عمل نمی‌شدند.

سکوت سران عرب عامل جنایت‌های بی‌شرمانه صهیونیست‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: مردم ما در محرم و صفر عزادار هستند، زیرا هرچه داریم به برکت وجود نازنین سیدالشهدا (ع) است.

وی تصریح کرد: جریان عاشورا و قیام امام حسین (ع) یک حجت شرعی، الگوی فقهی و عملی و درسی برای تمام دوران‌ها و سرزمین‌ها است.

جعفری با اشاره به سخن امام صادق (ع) که می‌فرماید «هر روز عاشورا، هر زمینی کربلا و هر ماهی محرم است»، افزود: این روایت به این معنا است که اگر ماجرای زمان ابی‌عبدالله حسین (ع) توسط اشخاص و یا حکومت‌ها تکرار شود، وظیفه مسلمانان جامعه اسلامی و مردم مانند وظیفه امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در برابر ستمگر ظالم و غاصب قیام کنند و وی را سر جای خود بنشانند، بیان داشت: از سخنان سیدالشهدا (ع) در مکه، مدینه و در مسیر راه کربلا این نکته فهمیده می‌شود که مسئله عاشورا و قیام این امام همام یک سرمشق و الگوی عملی برای مسلمانان و انسان‌های مظلوم و ستمدیده است.

جعفری با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین طی سه روز گذشته تصریح کرد: صهیونیست‌ها بیش از 100 نفر از مردم بی‌گناه در فلسطین را مجروح و یا شهید کردند.

وی با بیان اینکه این حملات ممکن است ادامه یابد، اذعان داشت: برادران فلسطینی ما هم با سلاح‌هایی که در اختیار داشته‌اند پاسخ صهیونیست‌ها را تا حد ممکن دادند و برای نخستین بار به تل‌آویو هم موشک‌هایی را پرتاب کردند که برق بخشی از این منطقه تا ساعت‌ها قطع بود.

جعفری عنوان کرد: بزرگ‌ترین جنایت سران عرب این است که طی بیش از 63 سال که سرزمین مقدس فلسطین غصب شده است، این قدر بزدل و مزدور بوده‌اند که برادران خود در فلسطین به سلاح‌های مورد نیاز مجهز نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم حاکم بر مصر عکس‌العمل مختصری را در برابر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی انجام داد و سفیر خود را از تل‌آویو فرا خواند و جلوی کشتی‌های صهیونیستی را گرفت، افزود: اگر تمام عرب‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی منطقه عکس‌العمل مناسبی به خرج می‌دادند، صهیونیست‌ها با این بی‌شرمی وارد عمل نمی‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم روزی فرا رسد که برادران مسلمان ما در فلسطین اشغالی به سلاح‌هایی مجهز شوند که پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی را بدهند.

جعفری با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی این حرکت جنایتکارانه صهیونیست‌ها را محکوم کرد، بیان داشت: مردم ما با حضور در آیین راهپیمایی مراتب تنفر و انزجار خود از غاصبان سرزمین فلسطین اشغالی را اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: سپاه دلاور و ارتش نیرومند جمهوری اسلامی توانسته‌اند با تلاش‌های فراوان مدرن‌ترین سلاح‌ها را در بخش‌های مختلف نظامی تولید کنند.

جعفری تصریح کرد: امروز اگر متجاوزی نگاه چپ به ایران بکند و طمعی ایجاد شود ما با تمام وجود آن متجاوز را نادم و پشیمان می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نمی‌کنیم، گفت: اگر کسی به مملکت ما تجاوز کند آن متجاوز را نابود می‌کنیم و امروز ارتش و سپاه ما نیرومند است و تمام وسایل مورد نیاز را در اختیار داریم.

جعفری بیان داشت: بسیجیان نقش ممتازی را در جنگ تحمیلی داشتند و امروز نیز برای دفاع از کشور آماده هستند و برای دفاع از سایر مسلمانان و کمک به برادران فلسطینی خود آمادگی دارند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اگر مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کردند صهیونیست‌های بی‌وطن گستاخ نمی‌شدند.

جعفری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر اصل اساسی در اسلام است، اظهار داشت: ما نباید نسبت به بعضی موارد مشکوک در جامعه بی‌تفاوت باشیم، زیرا مقام معظم رهبری بر ترویج تذکر لسانی در جامعه تاکید دارند.

انتهای پیام/80019/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول