اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان تاکید کرد

عصبانیت صهیونیست‌ها نشان موفقیت جشنواره فیلم مقاومت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: عصبانیت صهیونیست‌ها و آمریکا نشان موفقیت جشنواره فیلم بین‌المللی مقاومت در کرمان است.

عصبانیت صهیونیست‌ها نشان موفقیت جشنواره فیلم مقاومت

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به ضرورت ماندگار کردن حماسه هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: یاداوری دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایثار و فداکاری و پایداری مردم ایران اسلامی‌، جریانی است که نباید تحت هیچ شرایطی آن را از یاد برد و فراموش کرد. 

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها نسبت به برگزاری این جشنواره موضع‌گیری کردند، تعدادی از روزنامه‌های معروف آمریکایی و صهیونیستی در نوشته‌های متعددی به این رویداد فرهنگی و هنری پرداخته بودند و آشکارا مشخص بود از برپایی این جشنواره با این ابعاد و در چنین شرایطی عصبانی و ناراحت هستند.

سعیدی عنوان کرد: حماسه و پایمردی‌ها دوران دفاع مقدس میراثی گرانسنگی است که باید از آن محافظت ‌و ابعاد گوناگون آن را نمایش داد و ثبت و ضبط کرد و برای همیشه تاریخ به عنوان افتخار ملت ایران در راستای پایمردی و صلابت و مردانگی و بستر‌سازی برای بندگی خدا از آن پاسداری‌ و به نسل‌ها‌ی آینده منتقل کرد. 

سعیدی تصریح کرد: باید این فرهنگ را همانند فرهنگ عاشورا به گونه‌ای نهادینه کنیم تا در همه مقاطع تاریخ هر جا ظلم و جوری بر ایران اسلامی یا مظلومان عالم اتفاق افتاد، مانند سپری آهنین در مقابل جباران قد علم کنیم.

وی ابراز داشت: آن چه در کرمان و در جریان برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز انجام شد، بر‌اساس این رویکرد و دیدگاه صورت گرفت.

سعیدی خاطرنشان کرد: بیش از 400 فیلم در کرمان نمایش داده شد، 12 شهرستان استان کرمان نیز با نمایش فیلم‌ها در این جشنواره حضور داشتند، طی زمان برگزاری جشنواره و بر‌اساس امار اولیه 90 هزار نفر از شهروندان از این فیلم‌ها استقبال کردند و نکته قابل توجه در این میان استقبال گسترده جوانان نمایش فیلم‌ها بود.

وی عنوان کرد: جاری شدن معنویت و معرفت، زنده شدن یاد و خاطره شهدا، ایجاد فرصت‌هایی برای سینماگران استان از جمله دستاوردهای برگزاری این جشنواره در کرمان است‌.

سعیدی گفت: اکنون وظیفه رسانه‌ها است تا با پردازش مناسب از زاوایای متفاوت هر چه بیشتر این جشنواره و روند آن را در شهر‌، استان و کشور زنده نگهداشته و گسترش دهند.

مدیر‌کل ارشاد استان کرمان اذعان داشت: ایجاد فضای تعاملی‌، حضور بیش از 500 هنرمند و سینما‌گر ملی و بین‌المللی، ایجاد شرایط تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های آتی در حوزه فیلم دفاع مقدس در کشور و سینمای مقاومت در تعدای از کشورهای جهان، حضور موثر مسئولان و موثرین حوزه دفاع مقدس در کرمان‌، حضور نخبگان فیلم مقاومت در کرمان از دیگر جنبه های مثبت و تاثیر‌گذار برپایی این جشنواره در کرمان است.

سعیدی تصریح کرد: قدردانی 175 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نشان از اهمیت موضوع دارد.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول