اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هیئت‌های مذهبی زنجان به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئت‌های مذهبی استان زنجان به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

هیئت‌های مذهبی زنجان به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ماه محرم پیام عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و ولایت‌محوری را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم سال جاری علاوه‌ بر یادآور بودن شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، یادآور حادثه‌ توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) نیز است، خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد بدترین اهانت‌ها به بزرگ‌ترین اسوه عالم خلقت و انسانیت بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مسلمانان به ویژه شیعیان مراسم ماه محرم سال جاری را با شکوه بیشتری برگزار می‌کنند، اضافه کرد: مردم ضمن ابراز انزجار خود از اقدامات موهن دشمنان همواره غیرت‌مندی خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، خواستار برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم در ایام ماه‌های محرم و صفر شد و تصریح کرد: مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی با محوریت مساجد برگزار شود.

حجت‌الاسلام دشتکی به اهتمام به برنامه‌های قرآنی و بهره‌مندی از مبلغین را در هیئت‌های مذهبی استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: عدم تلاقی برنامه‌های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در اولویت برنامه‌ریزی هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قرائت ادعیه و زیارات و مناجات ائمه اطهار از جمله صحیفه سجادیه مورد توجه هیئت‌های مذهبی استان زنجان قرار گیرد، ادامه داد: باید در هیئت‌های مذهبی به ارتقای کیفی برنامه‌ها از طریق تبیین معارف اسلامی شامل اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین (ع)، بیان تاریخچه و روش‌های عزاداری و توجه به امر به معروف و نهی از منکر نیز پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی استان زنجان باید از اجرای برنامه‌های موهن و دور از ساحت مقدس امام حسین (ع) پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: مداحان اهل بیت (ع) نیز از اشعار پر محتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل کند، استفاده کنند.

وی اظهار داشت: توجه جدی به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداکثری آنها مورد توجه هیئت‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول