اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

آسیب‌شناسی برنامه‌های ماه محرم در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:‌ آسیب‌شناسی برنامه‌های ماه محرم امسال در زنجان انجام می‌شود.

آسیب‌شناسی برنامه‌های ماه محرم در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی یکشنبه‌ شب در ستاد محرم استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت داخلی و خارجی کشور در عرصه‌های مختلف و فشارهای استکبار به نظام جمهوری اسلامی، برنامه‌های ماه محرم سال جاری با حساسیت ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های حماسی است، افزود: باید از این فضا برای مقابله با صف‌آرایی دشمنان در برابر نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به آسیب‌شناسی برنامه‌های ماه محرم و صفر در سال گذشته افزود: در سال جاری نیز آسیب‌شناسی برنامه‌های ماه محرم انجام می‌شود.

این مسئول از نظارت و کنترل‌های لازم بر اجرای برنامه‌های ماه محرم خبر داد و افزود: برگزاری برنامه‌های ماه محرم با محوریت مساجد از تاکیدات استان است.

دشتکی با بیان اینکه در سال گذشته 82 درصد برنامه‌های ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شد، افزود: 9 درصد برنامه‌های این ماه در حسینیه‌ها و هفت درصد در تکایا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تنها دو درصد برنامه‌های ماه محرم در سال گذشته در منازل برگزار شده، افزود: سیاست ستاد محرم استان برگزاری برنامه‌های این ماه در مساجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 76 درصد هیئت‌های مذهبی در سال گذشته در برنامه‌های خود از سخنرانی استفاده کردند، تصریح کرد: 33 درصد نیز در برنامه‌های خود سخنرانی نداشتند.

وی از برگزاری 27 درصدی برنامه‌های ماه محرم با محوریت قرآن و تفسیر در سال گذشته خبر داد و گفت: 73 درصد هیئت‌ها نیز اهتمام جدی در این زمینه نداشته‌اند.

دشتکی با بیان اینکه 99 درصد برنامه‌های شهرستان ماهنشان در سال گذشته با محوریت مساجد برگزار شده، ادامه داد: در شهرستان خرم‌دره نیز 52 درصد برنامه‌ها در مسجد برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اختلاط زن و مرد در برنامه‌های ماه محرم در استان تنها یک درصد بوده است، متذکر شد: این اختلاط در حاشیه برگزاری مراسم‌های مذهبی این ماه دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت ستاد شئون استان زنجان از چند ماه گذشته خبر داد و اذعان داشت:‌ در سال جاری نیز برنامه‌های مختلفی در ایام محرم در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول