اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

آمادگی هیئت‌های مذهبی آستارا در ماه محرم

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا آمادگی هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد این شهرستان را برای برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم اعلام کرد.

آمادگی هیئت‌های مذهبی آستارا در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور در جلسه فرمانداری این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و عزاداری سالار شهیدان و شهدای کربلا اظهار کرد: قدرت ایران اسلامی در سایه توسل و اعتقاد مردم به ائمه اطهار (ع) شکل گرفته و با زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و ولایت‌مداری در این کشور، مسیر ترقی و پیشرفت به روی این ملت همچنان باز است.

وی عاشورا را نماد مردانگی مردانی دانست که برای همیشه تاریخ الگویی وصف‌ناپذیر هستند و افزود: ملت ایران اسلامی به قدری عاشق امام حسین (ع) هستند که اجازه نمی‌دهند ظالمان به این عاشقانه‌های دیار محبت جسارت کنند.

این مسئول با اشاره به عبرت‌های بزرگ عاشورا برای ظالمان و مستکبران تصریح کرد: آزادگی و مردانگی امام حسین (ع) مظهر زیبایی‌ها و شگفتی‌ها و ظلم یزید مظهر زشتی‌هاست.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر صفات پسندیده و کمالات نفسانى و در تمام جهات اخلاقى، نمونه کامل رسول‏الله (ص) بود، خاطرنشان کرد: افرادى که روح قدسى و ملکوتى دارند متواضع و فروتن‏ هستند و امام حسین (ع) نمونه عالى انسانیت و روح قدسى و ملکوتى و الگوى کامل تواضع بود.

اسدپور ادامه داد: آن حضرت معلم شجاعت و فداکارى و اسوه قهرمانان تاریخ و آزادمردان روزگار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه فرهنگ عاشورایی گسترش عدالت، ولایت‌مداری و آزادگی است، ابراز کرد: عاشورایی ماندن و عاشورایی زیستن روحیه‌ای می‌خواهد که امروزه ملت ایران آن را دارد و با تاسی از سالار شهیدان و تبعیت از ولایت فقیه هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تداوم مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به برکت عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) است خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله (ع) را باید زنده نگه‌داشت و با تمام قدرت فرهنگ حسینی و عاشورایی را به جهان صادر کرد.

وی با اشاره به عشق و ارادت ویژه مردم مومن و ولایی شهرستان آستارا به ائمه اطهار و شهدای کربلا تصریح کرد: عشق و علاقه مردم آستارا به ائمه اطهار و به ویژه حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) مثال‌زدنی و نمونه است.

وی آمادگی هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد آستارا برای برگزاری مراسم ماه محرم را اعلام کرد.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول