اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد

اعزام 600 مبلغ اصفهانی در ماه محرم به استان‌های کشور

خبرگزاری فارس: رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: 600 مبلغ اصفهانی برای اعزام ویژه محرم به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر در این مجمع ساماندهی شده‌اند.

اعزام 600 مبلغ اصفهانی در ماه محرم به استان‌های کشور

حبیب‌رضا ارزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مدت 20 سال است که هر ساله دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای مناسبات محرم و رمضان به شهرستان‌های استان اصفهان و همچنین استان‌های دیگر مبلغ مذهبی اعزام می‌کند.

وی افزود: در طول این 20 سال، 3 هزار و 500 نفر به عنوان مبلغ ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد 600 مبلغ برای محرم امسال آماده اعزام هستند. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با اشاره به اینکه با نزدیک‌تر شدن به ماه محرم این تعداد افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، گفت: مجمع بزرگ مبلغان چهارشنبه  24 آبان ماه با سخنرانی آیت الله مظاهری در مدرسه صدر بازار برگزار می‌شود که در آن کتاب ره توشه راهیان نور به مبلغان داده می‌شود.

وی افزود: در دو سال گذشته یک‌هزار و 200 مبلّغ در ماه محرم و همین تعداد در رمضان اعزام شده‌اند که 60 درصد این اعزام‌ها داخل استانی بوده و 40 درصد به استان‌های دیگر انجام شده است.

ارزانی تاکید کرد: در میان اعزام‌ مبلغان استان اصفهان به استان‌های دیگر، بیشترین اعزام به چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی اضافه کرد: داوطلبان پس از اعلام آمادگی و ثبت‌نام اولیه و داشتن تأییدیه از حوزه علمیه مبنی بر گرفتن پایه شش، در امتحان کتبی و مصاحبه دفتر تبلیغات شرکت کرده و به صورت امتحانی به منبر می‌روند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان تاکید کرد: پس از قبولی در این مراحل افراد در کلاس‌ها و کارگاه‌های دفتر تبلیغات شرکت می‌کنند و سپس در رتبه چهار تبلیغی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مبلغان مطابق با رتبه کسب کرده به نقاط مختلف اعزام می‌شوند، اضافه کرد: مبلغان حائز رتبه چهار برای روستاهای دورافتاده، رتبه سه برای روستاهای بزرگ، رتبه دو برای شهرها و رتبه یک برای مساجد جامع شهرهای بزرگ، رسانه ملی و رادیو اعزام می‌شوند.

ارزانی تاکید کرد: مبلغان برای ارتقای این رتبه‌ها باید علاوه بر بالا بردن سطح علمی و درسی در حوزه، حداقل دو سال سابقه تبلیغاتی نیز داشته باشد.

وی افزود: در قسمت خواهران هم 200 تا 250 مبلغ در هر یک از مناسبت‌های محرم و رمضان اعزام شده‌اند که شرط اولیه برای ثبت نام در آن گرفتن پایه دو از حوزه علمیه است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان تصریح کرد: پیشرفت شاخصی که در این‌باره حاصل شده این است که از سال گذشته تاکنون مراحل ثبت‌نام و اعزام مبلغان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مبلغان علاقه‌مند با دریافت کد رمز، پسورد و با ورود به سایت مرکز تبلیغات اسلامی محل مورد نظر خود را در منزل انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اعزام‌های تخصصی در قالب مربی خانواده، کودک و نوجوان و دانشگاه‌ها در کلان شهرها انجام می‌شود که برای آنها مبلغان باید دوره ویژه‌ای را بگذرانند.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول