اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران خبر داد

راه‌اندازی هیئت دانشجویی در محرم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران از راه‌اندازی هیئت عزاداری دانشجویی در ماه محرم خبر داد.

راه‌اندازی هیئت دانشجویی در محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و رئیس شورای فرهنگ عمومی، محسن منصوری فرماندار شهرستان و اعضاء شورای فرهنگ عمومی و روسای ادارات و نهادهای شهرستان در بیت آیت‌الله محمودی برگزار شد.

هیئت عزاداری دانشجویی در ورامین تشکیل شود

امام جمعه موقت ورامین در این نشست شکل‌گیری برخی هیئت‌های خاص را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شرکت جوانان و نوجوانان در عزاداری‌ها و آشنایی با فرهنگ قیام حسینی (ع) بسیار پر اهمیت است، سال گذشته هیئت عزاداری دانش‌آموزی در ورامین راه‌اندازی شد که بسیار مورد استقبال واقع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی اظهار داشت: امسال نیز اگر بتوانیم هیئت عزاداری دانشجویی را راه‌اندازی کنیم که دانشجوها و اقشار جوان جامعه در آن شرکت کنند هم بسیار موثر و مفید است و هم اینکه با استقبال مناسب دانشجویان مواجه می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این هیئت‌ها با شرکت اساتید دانشگاه، دانشجویان و مردم یک جمعی با فکر جوان و پویای جامعه شکل گیرد.

از انشعاب هیئت‌ها نگرانیم/عاشورا روز شکوه عشق

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس یکی از آفت‌های عزاداری را انشعاب هیئت‌ها دانست و اظهار داشت: یکی از موارد مهم در عزاداری شکوه عزاداری است، ما از انشعاب هیئت‌ها نگرانیم، روز عاشورا روز مانور شیعه در برابر امام زمان (عج) است، شکوه عزاداری دشمن‌شکن است، عاشورا روز شکوه عشق است.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود این است که در روز عاشورا یا هیئتی بیرون نمی‌آید و یا دیر بیرون می‌آید، این است که شکوه و عظمت عزاداری در روز عاشورا کم دیده می‌شود، لازم است شورایی ویژه خود هیئت‌ها تشکیل شود تا خود هیئت‌ها این هماهنگی‌ها و انسجام فی‌مابین را مدیریت کنند، در روز عاشورا در جایی مانند میدان امام حسین (ع) گردهم آمده و یکپارچه به عزاداری بپردازند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول