اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌های مذهبی استان بوشهر خبر داد

برگزاری گردهمایی بزرگ عاشوراییان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری گردهمایی بزرگ عاشوراییان استان بوشهر ویژه ایام محرم خبر داد.

برگزاری گردهمایی بزرگ عاشوراییان استان بوشهر

نوشاد نوشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقشی تاثیرگذار در تعالی و رشد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی دارند و این هیئت‌ها در سال‌های گذشته از رشد و پیشرفت خوبی برخوردار بوده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر افزود: هماهنگی هیئت‌ها در اجرای برنامه‌ها بسیار ارزشمند است و از مسئولان هیئت‌ها در شهرها و روستاها انتظار داریم در اجرای برنامه‌ها هماهنگی و تعامل لازم را با مسئولان محلی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه محرم در استان اضافه کرد: گردهمایی بزرگ عاشوراییان در سوم ماه محرم با همکاری مدیرکل تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، اداره تبلیغات اسلامی دشتستان و شورای اسلامی و شهرداری برازجان در کانون امام خمینی (ره) شهر برازجان و با سخنرانی استاندار بوشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی، امام جمعه برازجان و حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی استان بوشهر برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: انسجام‌بخشی، آشنایی با آسیب‌ها، مهارت‌افزایی، یکدستی تبلیغی و دانش‌افزایی از مهم‌ترین اهداف این گردهمایی است که با مشارکت مبلغین و روحانیون با محوریت آموزه‌های عاشورا انجام می‌شود.

نوشادی همچنین از تشکیل ستاد ساماندهی محرم خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار ستاد ساماندهی محرم با هدف نظارت بر مراسمات عزاداری ماه‌های محرم و صفر، ساماندهی هیئت‌ها و شناسایی بدعت‌ها و خرافه‌ها به ریاست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تشکیل شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اذعان داشت: هم‌‌اکنون یک هزار و 200 هیئت مذهبی و بیش از 250 مداح در سطح استان فعالیت دارند که در ماه محرم به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

نوشادی ادامه داد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر شهرستان‌های استان در ششم محرم، حرکت دسته‌جات عزاداری و برگزاری مراسمات و مجالس سخنرانی و روضه‌خوانی و اقامه نماز ظهر عاشورا و تعزیه‌خوانی حادثه کربلا در سراسر شهرستان‌های استان بوشهر از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است.

وی عنوان کرد: با توجه به آمادگی هیئت‌ها، دسته‌جات عزاداری، تکیه‌ها و اقلیم خوب آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود امسال مراسمات این دهه پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

این مسئول خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان از هیئت‌های مذهبی شد و گفت: هیئت‌های مذهبی تاثیر بسزایی در تقویت فرهنگ اسلامی دارند و باید حمایت شوند تا کارایی لازم را در مناسبت‌های مختلف داشته باشند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اذعان داشت: تمام توان و ظرفیت هیئت‌ها را برای برگزاری مطلوب برنامه‌های ویژه محرم به کار می‌گیریم و انتظار داریم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول