اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

ستاد بصیرت عاشورایی در قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از تشکیل ستاد بصیرت عاشورایی در قم خبر داد و گفت: این ستاد فعالیت خود را از این هفته به صورت رسمی آغاز می‌کند.

ستاد بصیرت عاشورایی در قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال ‌جاری 4084 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم شرکت کرده‌اند و این تعداد شرکت‌کننده موجب شده رتبه اول کشور به استان قم اختصاص یابد.

وی در ارتباط با برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان گفت: امسال 30 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند و این تعداد با توجه به دو هزار شرکت‌کننده در سال گذشته افزایشی در حدود 15 برابری داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: تاکیداتی که در طول تاریخ بر احیای فرهنگ حسینی و عزاداری برای شهادت امام حسین (ع) شده ما را به این نکته می‌رساند که باید آماده شویم و برای احیای این فرهنگ تلاش کنیم.

شیری با اشاره به حب مردم نسبت به امام حسین (ع) عنوان کرد: 65 درصد از موقوفات استان مربوط به امام حسین (ع) و اصحاب ایشان است که عمده این موارد در ارتباط با احیای مجالس روضه و تعزیه‌خوانی اهل بیت علیهم‌السلام بوده است.

وی افزود: ستاد بصیرت عاشورایی در استان تشکیل شده که عمده برنامه این ستاد برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی و سخنرانی در ارتباط با امام حسین (ع) و شهادت ایشان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ارتباط با زمان آغاز به کار این ستاد ابراز داشت: ستاد بصیرت عاشورایی فعالیت خود را از پنجشنبه این هفته و با حضور مدیران ارشد استانی آغاز خواهد کرد.

شیری در خصوص با فعالیت‌های اداره کل اوقاف امور خیریه در زمینه تبلیغ در ایام محرم گفت: فعالیت‌های ما در این زمینه به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول مربوط به کل کشور و بخش دوم مربوط به استان قم است.

وی افزود: در بخش کشوری ما امسال دو هزار طلبه را برای احیای سنت وقف به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: این افراد در طول مدت فعالیت خود ضمن بیان احکام مربوط به مسائل وقف و ترغیب مردم به احیای این سنت پسندیده الهی به برگزاری مراسم‌های دهه محرم می‌پردازند.

شیری تصریح کرد: فعالیت‌های استانی ما به دو بخش تقسیم می‌شوند که در بخش اول 45 طلبه به نقاط مختلف استان اعزام شده و اقدام به تبلیغ در زمینه وقف می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات استان در هفته گذشته گفت: 200 نفر از ائمه جماعات را در این زمینه همسو کرده‌ایم که ضمن تبلیغ در مساجد به احیای فرهنگ وقف می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: بحث دیگری که ما در زمینه فعالیت در دهه اول محرم پیگیری می‌کنیم مربوط به برنامه‌هایی است که در جوار امام زادگان، مساجد و محل‌هایی که موقوفاتی دارند انجام می‌شود.

شیری ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که ما در این زمینه انجام داده‌ایم مربوط به مسائل فرهنگی و رفاهی امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان ضمن تشویق مردم به وقف گفت: اگر ما برنامه‌ها و موارد مصرف موقوفات را به درستی برای مردم بیان کنیم مردم نسبت به احیای این امر خیر و شرکت در وقف ترغیب خواهند شد.

انتهای پیام/2258/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول