اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

واقعه عاشورا به‌دلیل کنار گذاشتن وصیت پیامبر (ص) بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آن‌چه زمینه را برای عاشورا فراهم کرد، کنار گذاشتن وصیت پیامبر(ص) بود، چراکه مسلمانان وصایای پیامبر در رابطه با حرمت اهل بیت را نادیده گرفتند.

واقعه عاشورا به‌دلیل کنار گذاشتن وصیت پیامبر (ص) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی در جلسه تجلیل از ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش خطیر ایثارگران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رسالت امروز ایثارگران خطیرتر از گذشته است و تکلیفی که بر دوش ایثارگران برای حفظ ارزش‌ها  وجود دارد، بر دوش دیگران کم‌تر سنگینی می‌کند، لذا ایثارگران باید قدر خودشان را بدانند و نقش و وظیفه‌ای که قبلاً بر دوش گرفته‌اند به سر منزل مقصود برسانند.

آفتابی تصریح کرد: ما نیز باید قدر ایثارگران و شجاعت‌ها و شهامت‌هایی که انجام دادند را بدانیم و سپاسگزار  رشادت‌های این بزرگواران باشیم.

وی بیان داشت: رسالتی که ایثارگران بر دوش دارند، همان رسالت عاشورا است؛ حرکت و مسیری که ایثارگران رفتند در واقع در همان مسیر عاشورائیان است، لذا باید این مسیر را تا آخر رفت.

آفتابی خاطرنشان کرد: عاشورا برای ما درس دارد و باید از درس‌های عاشورا عبرت گرفت و آن‌چه زمینه را برای عاشورا فراهم کرد، کنار گذاشتن وصیت پیامبر(ص) بود، چراکه مسلمانان وصایای حضرت رسول در رابطه با حرمت اهل بیت را نادیده گرفتند.

وی بی‌تفاوتی به ارزش‌های دینی، رنگ باختن معنویت در جامعه، کناره‌گیری افراد شاخص و تسلط یافتن اشرار را از عوامل شکل‌گیری رخداد کربلا ذکر کرد و افزود: کربلا و عاشورا امروز برای ما مایه عبرت است و جامعه ما نیز باید از این رخداد عظیم درس و عبرت بگیرد.

تعداد ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، 52 نفر است که نزدیک به 40 درصد کارکنان این اداره‌کل را تشکیل می‌دهند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از ایثارگران این اداره‌کل تجلیل شد.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول