اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان عنوان کرد

توجه به آموزه‌های اخلاقی عاشورا

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: تکیه بر آموزه‌های اخلاقی و تربیتی و آنچه عاشورا به ما یاد داده است، بیش از گذشته باید مورد توجه باشد.

توجه به آموزه‌های اخلاقی عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در همایش هیئت‌های مذهبی جنوب کرمان در این شهرستان با بیان اینکه در طول تاریخ اتفاق‌های زیادی رخ داده است، اما هیچ کدام مانند حادثه عاشورا زنده نمانده است، اظهار داشت: حادثه عاشورا با تعداد اندک شهیدی که داشت، هنوز جاودانه است.

وی افزود: حادثه عاشورا بحث گریستن نیست، بحث نگریستن و نگاه عمیق و بالیدن است، کربلا موزه نیست، آموزه است و کربلا احیای نماز و اقامه روح نماز است.

نجار با بیان اینکه کربلا زیباترین عمل به احکام الهی است، تصریح کرد: شنیدن مکرر حوادث روز عاشورا هر بار باز هم اشک را جاری می‌کند و این به دلیل برجستگی حادثه عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) تربیت شده دامان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و دامان عصمت و طهارت است و هر چه در روز عاشورا مشقت امام حسین (ع) بیشتر می‌شد، چهره‌اش بشاش‌تر می‌شد و هر چه به وصال نزدیکتر می‌شد، چهره‌اش زیباتر می‌شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه اخلاص در امام حسین (ع) و یاران باوفایش عامل جاودانگی نهضت امام حسین (ع) شد، گفت: جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داد، باید کتاب‌ها را ورق زد و این حوادث را جست، اما نهضت عاشورا در هر کوی و برزن بیان می‌شود.

نجار با بیان اینکه نخستین مرحله در عمل نیت است که باید با اخلاص باشد و اگر در عمل ریا باشد، هرگز جاودانه نمی‌شود، اذعان داشت: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا جز به رضایت الهی فکر نمی‌کرد و این شد که حادثه روز عاشورا برای ما درس زندگی و استقامت شد.

وی با بیان اینکه ما کمتر از این کلاس‌های درس بهره می‌گیریم و باید از این فرصت‌ها استفاده بیشتری کنیم، اظهار داشت: باید فلسفه قیام عاشورا را برای مردم بیان کنیم.

نجار با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین جدش تمام زندگی خود را تسلیم کرد، گفت: استکبار بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برای ملت ما مشقت ایجاد می‌کند و این مشکلات در دیگر کشورهای اسلامی هم وجود دارد، این برای این است که ما ائمه اطهار را داریم.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی که به این نظام تحمیل شده است، گفت: باید توجه داشت که در حادثه کربلا نیز بر یاران امام (ع) برای دفاع از دین چه گذشت، اگر امروز درس عاشورا برای ما بازگو نشود و آن ‌را در زندگی خود عملیاتی نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات را تحمل کنیم.

نجار تصریح کرد: امام حسین (ع) تمام زندگی خود را در راه اسلام داد و ما در مقابل مشکلات اقتصادی تحمل نداریم و دلیل تحمیل این مشکلات بر ما بودن در مسیر امام حسین (ع) است و اگر آرمان‌های دینی خود را کنار بگذاریم، کسی به ما کار ندارد.

وی با اشاره به مواردی که لازم است هیئت‌های مذهبی در برگزاری آیین عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) رعایت کنند، افزود: تکیه بر آموزه‌های اخلاقی و تربیتی و آنچه عاشورا به ما یاد داده است، بیش از گذشته باید مورد توجه باشد.

نجار با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل در برگزاری عزاداری‌ها مد نظر باشد، خاطرنشان کرد: باید از بیان وقایع خلاف واقع در ارتباط حادثه عاشورا، انجام محرمات و بدعت‌گذاری‌ها پرهیز شود.

وی با  بیان اینکه هیئت‌های مذهبی ظرفیتی برای کشور هستند، اذعان داشت: خیمه امام حسین (ع) ظرفیت بالای مذهبی است و باید در پایان محرم نیز آسیب‌شناسی و نقاط قوت را گسترش دهیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول