اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

پیام عاشورا آزادگی مسلمانان در برابر طاغوتیان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیام اصلی عاشورا حفظ عزت و آزادگی امت اسلامی در برابر طاغوتیان زمان است.

پیام عاشورا آزادگی مسلمانان در برابر طاغوتیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در همایش استقبال از ماه محرم در مشگین‌شهر اظهار داشت: ‌این پیام در تمام قرون و اعصار جاری و ساری بوده و با تکیه بر همین پیام اصیل ملت‌های مسلمان توانسته‌اند شاخ مستکبران را بشکنند.

وی نمودی از این حرکت انقلابی را نهضت ملت ایران در دهه 50 به رهبری امام خمینی (ره) اعلام کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی در انسداد نهضت عظیم عاشورا بود که امروز به نقطه اتکا و امید به آینده امت اسلامی تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این انتقال مفاهیم اصالت‌ها و ارزش‌ها حفظ شده، خاطرنشان کرد: جهانی که امروز تشنه معارف اسلام است به دلیل محتوای این پیام عزتمندانه است که بسیار دوست دارند شاخ کفار را بشکنند و روز به روز در مسیر آزادی و عزت گام بردارند.

ستوده خشم و غضب استکبار جهانی را نیز به خاطر رونق این فضا و پیام معنوی توصیف کرد و گفت: در انتقال این مفاهیم شعرا و مداحان جایگاه بی‌بدیلی دارند و در کنار آنها روحانیون نیز باید به اهمیت انتقال این مفاهیم توجه کنند.

این مسئول تاکید کرد:‌ نباید در انتقال این مفاهیم در کنار بار معنوی مسائل حاشیه‌ای و بی‌محتوا نیز انتقال پیدا کند که پالایش حقیقی در این زمینه بر عهده مداحان، شعرا و روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: البته باید توجه کنیم که وظیفه خطیر آنها وظیفه‌ای متفاوت‌تر و با بار ارزشی گوناگون است، اما آنچه در این بین مهم و اساسی به نظر می‌رسد انتقال پیام‌ها و مفاهیم به شکل اصیل و به معنای واقعی است.

وی یکی دیگر از پیام‌های فرهنگ غنی عاشورا را ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: انجام این فریضه الهی می‌تواند یک تصفیه حقیقی را در جامعه شکل دهد تا خوبی‌ها و بدی‌ها بهتر شناخته شده و عزادار واقعی نیز بتواند نسبت به این شناخت در مسیر اعتلای اسلام گام بردارد.

این مسئول اهمیت ندادن به انجام این فریضه را بسیار آسیب‌آفرین توصیف کرد و متذکر شد: آسیبی که در سایه پشت کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به وجود می‌آورد آسیبی است که خطر آن بیشتر از غلو و تحریف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود از تمام مداحان و شعرا و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی خواست در انتقال این فریضه الهی به شکل صحیح و عمل به آن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول