اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

فلسفه عاشورا زمانی تاثیرگذار است که به مخاطب گره زده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: اگر فلسفه عاشورا به زیباترین شکل بیان شود، اما به مخاطب گره زده نشود، اثرگذار نیست.

فلسفه عاشورا زمانی تاثیرگذار است که به مخاطب گره زده شود

حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: جامعه اسلامی وجود خود را از عاشورا گرفته است و باید این فرهنگ در جامعه ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه باید فلسفه عاشورا به نحو مطلوبی بیان شده و مخاطب در جریان آن قرار گیرد، افزود: باید از این فلسفه بزرگ برای تربیت جامعه استفاده شود.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه هرچه نظام جمهوری اسلامی به جلو گام بر می‌دارد، سیاست آن قوی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه به تناسب پیشرفت نظام در عرصه‌های مختلف باید ماه محرم نیز قوی‌تر برگزار شود، افزود: برگزاری قوی برنامه‌های ماه محرم باید از سیاست‌های جامعه باشد.

حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت مشخص بودن موضوعات سخنرانی‌های مختلف در ماه محرم تاکید کرد و گفت: با مشخص بودن موضوعات، افراد در سخنرانی‌های مورد علاقه خود حضور می‌یابند.

*شمع‌زنی از آسیب‌های ماه محرم است

وی شمع‌زنی را از عادات ناپسند جامعه در ایام محرم عنوان کرد و گفت: استفاده از شمع در برنامه‌های عزاداری از آسیب‌های برنامه‌های این ماه است که باید از تسریع آن جلوگیری شود.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه سخنرانی‌های ایام محرم در برخی مساجد و تکایا زمانی آغاز می‌شود که مخاطب کم است افزود: در برگزاری برنامه‌های سخنرانی باید مخاطبان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید شور حسینی در برنامه‌های ماه محرم توسط مداحان و ذاکران ایجاد شود، افزود: شعور حسینی نیز باید با سخنرانی‌های تاثیرگذار در مردم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام فرجی استفاده از نام الله و ائمه معصومین(ع) را در برگه‌های اطلاع‌رسانی برنامه‌های هیئت‌های مذهبی از آسیب‌های برنامه‌های این ماه عنوان کرد و گفت: به دلیل برخورد دست بی‌وضو با این اسامی، افراد به گناه و معصیت آلوده می‌شوند.

وی حضور گسترده مردم را در برنامه‌های ماه محرم فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های تاثیرگذار دانست و گفت: باید از طریق سیستم‌های بلوتوس و پیامک‌های عاشورایی مردم را با فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) آشنا کرد.

امام جمعه موقت زنجان بر ضرورت اهدای جوایز ویژه به فعالیت‌های عاشورایی جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای تشویق جوانان به اجرای برنامه‌های تاثیرگذار این ماه، اهدای جوایز ویژه از ضروریات است.

وی با بیان اینکه باید عاشورا را به خانه‌های مردم برد، افزود: نباید مردم برای حضور در برنامه‌های ماه محرم از خانه‌های خود خارج شوند، بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا هرکس در خانه خود با این فرهنگ به خوبی آشنا شود.

حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت اجرای طرح‌های مختلف، ویژه و جدید در ایام محرم تاکید کرد و گفت: باید از فرصت این ماه برای جذب مردم به فرهنگ حسینی استفاده کرد.

انتهای پیام/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول