اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت جام:

نهضت عاشورا مانع سیطره اسلام اموی شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت جام گفت: اسلام نبوی با نهضت عاشورا ادامه پیدا کرد و در واقع قیام امام حسین(ع) مانع سیطره اسلام اموی شد.

نهضت عاشورا مانع سیطره اسلام اموی شد

حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌فر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا امربه معروف و نهی از منکر است، قیام حسینی اگر نبود اسلام اموی در طول تاریخ جای اسلام نبوی را می‌گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین ابعاد و اهداف حماسه عاشورا، درس‌ها، عبرت‌ها و پیام‌های جاودانه و فراگیر آن است و همچنین آموزه‌ها و پیام‌های همواره حیات‌بخش، حرکت‌آفرین، تأثیر‌گذار و ماندگار در این مسیر است؛ قیام حسینی هر چند در مکان و زمان خاص روی داده ولی آثار و برکات آن، همیشگی و گسترده بوده و مرزهای زمانی و مکانی خاصی ندارد.

امام جمعه تربت جام افزود: فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر به‌ دنبال تذکری که موجب رنجش خاطر و کینه‌ورزی اشخاص نسبت به یکدیگر شود نیست بلکه وظیفه‌ تمامی مسلمانان در برابر منکرات جامعه است.

موسوی‌فر خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) جز ایستادگی و مقابله با باطل و ترویج روشن‌گری دنیای اسلام نبود و جوانان و نوجوانان در این عصر باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی عنوان کرد: اهمیت و جایگاه دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید نزد مردم تبیین و روشن گردد و با توجه به اینکه انسان غافل است، بسیاری از مواردی که مفید است را فراموش می‌کند، و می‌توان از امر به معروف و نهی ازمنکر در این راستا استفاده و فرد را در نیل به کمال همیاری کرد.

امام جمعه تربت‌جام اظهار کرد: هدف عمده و اصلی امر به معروف و نهی از منکر تحقق معروف و زدوده شدن منکر است که برای نیل به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه‌های عملی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول