اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

پیام عاشورا در چرخه زمان فراموش نخواهد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیام زنده و جانبخش عاشورا در چرخه زمان به دلیل حقانیت آن فراموش نخواهد شد.

پیام عاشورا در چرخه زمان فراموش نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در همایش استقبال از ماه محرم در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: واقعه عاشورا واقعه‌ای به گستردگی تاریخ است که هیچ گاه گرد فراموشی و غبار کهنگی نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) پرچم عزت‌مندی بشریت را بر بلندای تاریخ به اهتزاز درآورده و ماندگار کرده، افزود: عاشورا و فرهنگ آن هر روز بیش از گذشته جلا می‌گیرد و قیام امام حسین بیداری ملت‌ها را فزونی بخشیده است.

این مسئول فرا رسیدن محرم‌الحرام را تسلیت گفت: و از مردم خواست از آموزه‌های این ماه با شور و شعور استفاده کنند.

این مسئول علت اصلی ماندگاری نهضت عاشورا را اخلاص یاران حسین اعلام کرد و ابراز داشت: آنان با ولایت‌پذیری خود عاشورا را ماندگار کردند که در این عصر نیز پیروی از ولایت سبب ماندگاری نظام ما خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امام حسین (ع) مختص 10روز ماه محرم و عاشورا نیست و وظیفه اصلی شعرا و مداحان انتقال پیام و فلسفه قیام امام حسین (ع) به جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌‌شهر نیز در سخنانی تصریح کرد: مرثیه‌سرایی نوعی تبلیغ دین است که نیاز به مطالعه و آشنایی کامل با فلسفه قیام عاشورا و زندگانی ائمه اطهار (ع) دارد.

حجت‌الاسلام رضا باوقار با بیان اینکه تاثیر یک مداحی خوب به مراتب از یک سخنرانی بیشتر است مداحان را به انتخاب شعر و آهنگ مناسب فراخواند.

وی بر عدم برخورد کاسب‌مدارانه و الگو قرار دادن اهل بیت (ع) در زندگی توسط مداحان تاکید کرد و افزود: مداحی‌ها باید بیانگر تمام فضایل علمی و اخلاقی ائمه باشند.

تاکنون 310 مداح اهل بیت (ع) در شهرستان مشگین شهر سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول