اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود:

معرفت‏شناسی عاشورا باید محور عزاداری‏ها باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: محور فعالیت‏های عزاداری در ماه محرم باید تلاش هر چه بیشتر برای معرفت و شناخت قیام امام حسین(ع) و فلسفه این قیام باشد.

معرفت‏شناسی عاشورا باید محور عزاداری‏ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور شاهرود، علی شاهینی در نشست شورای فرهنگی و برنامه‏ریزی این دانشگاه که با حضور اعضای هیئت علمی و مسئولان بسیج دانشجویی و امور فرهنگی برگزار شد، افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) باید در زندگی و جامعه تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم جوانان، دانشجویان و آحاد مردم مسلمان از این عزاداری‏ها در ماه محرم و صفر بهره‏مند شوند، باید به گونه‏ای رفتار کنیم تا نمونه‏ای از یک عزادار واقعی باشیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود گفت: برنامه‏های مساجد، تکایا و هیئت‏های مذهبی باید در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اثرگذار باشد.

شاهینی اظهار داشت: در مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) باید مفاهیمی که بیان می‏شود، جنبه کاربردی و عملی برای مستمعان داشته باشد.

وی بیان کرد: سخنرانی در خصوص فلسفه و پیامدهای قیام عاشورا، تعزیه‏خوانی، جلسات و کارگاه‏های پرسش و پاسخ در خصوص عاشورا، شب شعر عاشورایی، برنامه دل‏نوشته و با محوریت شناخت و معرفت هر چه بیشتر محرم از جمله برنامه‏های دانشگاه پیام‌نور شاهرود در ماه محرم است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود با اشاره به اینکه یکی از مهم‏ترین برنامه‏های عزاداری در شاهرود در روزهای پنجم و یازدهم محرم با ویژگی‏های خاص خود برگزار می‏شود، گفت: در ایام عزاداری در دانشگاه‏های این منطقه، باید به فلسفه، تبیین و تشریح توجه مردم شاهرود به عزاداری در این روزها پرداخته شود.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول