اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه چهارمحال و بختیاری:

عاشورا یک مکتب بزرگ انسان‎سازی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت عاشورای خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سراسر درس و پیام برای جهانیان بوده و به عنوان یک مکتب بزرگ انسان‎سازی مطرح است.

عاشورا یک مکتب بزرگ انسان‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عباس عباسی بعد از ظهر امروز در در جمع فرماندهان، مدیران و مسئولان سپاه این استان با تسلیت فرارسیدن ماه سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به سخنان حضرت امام خمینی (ره) پیرامون ماه‎های محرم و صفر اشاره کرد و اظهار داشت: این دو ماه عزیز نعمتی است که خداوند به مسلمانان عطا فرموده و به شکرانه این نعمت خدادادی بایستی در بزرگداشت واقعه تاریخی عاشورا، تلاش و همت مضاعفی بکار بندیم.

وی حفظ سنت‎های عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را ضامن حفظ نهضت عاشورای حسینی دانست و افزود:  استمرار عزاداری‎های محرم و صفر در نشر ارزش‎های اسلامی نقش برجسته و موثری دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشریح برخی آسیب‌های مراسم‎های عزاداری ماه محرم، شکوه محرم و صفر را در عزاداری سنتی و خالصانه دانست و افزود: استمرار عزاداری‎های خودجوش مردمی با سبک سنتی تاثیرگذاری بسیار زیادی در مخاطبان دارد و باید در ترویج این روش عزاداری همت گماشت.

وی ادامه داد: نهضت عاشورای خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سراسر درس و پیام برای جهانیان است و به عنوان یک مکتب بزرگ انسان‎سازی مطرح است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قمر بنی هاشم(ع) اظهار داشت: ما هر چه در مکتب عاشورا تحقیق و تفحص کنیم، تنها گوشه‏ای اندک از معارف بلند این واقعه عظیم تاریخی را در می‎یابیم. 

وی با اشاره به تقارن هفته بسیج با دهه اول محرم گفت: در این ایام باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم معنویت و معرفت نهفته در عاشورای حسینی را که سرمنشأ فرهنگ و تفکر بسیجی است، استخراج و ترویج کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول