اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خواننده مشهور کهگیلویه و بویراحمدی

آلبوم عاشورایی «شرم او» ویژه محرم منتشر شد

خبرگزاری فارس: به همت خواننده مشهور کهگیلویه و بویراحمدی و عضو خانه موسیقی ایران آلبوم عاشورایی «شرم او» ویژه محرم با صدای کورش رضوانی‌فر منتشر شد.

آلبوم عاشورایی «شرم او» ویژه محرم منتشر شد

 کورش رضوانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور و به ویژه در استان‌های زاگرس‌نشین اجرا می‌کنیم، اظهار کرد: در عرصه موسیقی این توفیق نصیب ما شده که خادم اباعبدالله باشیم و بتوانیم در مراسم آن حضرت گوشه‌ای از کارها را به دست گیریم.

عضو خانه موسیقی ایران بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت تمام شیعه از دیرباز تا به حال مردم به برنامه‌های محرم و صفر اعتقاد قلبی عمیقی داشته و آواها و نواهای عاشورایی در تار و پود آن‌ها نهفته است که این زمزمه‌ها در گذشته این دیار و این ایل بزرگ نسل به نسل و سینه به سینه تا به حال منتقل شده است.

رضوانی‌فر با ابراز مسرت از اینکه توانسته هر ساله با دست پر به استقبال برنامه‌های عاشورایی در ایل بزرگ کهگیلویه و بویراحمد برود، عنوان کرد: امسال نیز به مانند گذشته برگ سبزی تحفه درویش به گویش محلی کهگیلویه و بویراحمدی هدیه به پیشگاه اهل بیت و ائمه اطهار به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین داریم.

وی از از آلبوم جدید و متفاوت «شرم او» سخن به میان آورد و گفت: این اثر دهمین آلبوم ما بوده که توانسته‌ایم در آن طبق روال سال‌های قبل گوشه‌ای دیگر از نغمه‌های عاشورایی را در سطح کشور به حرمت معرفی زبان و لهجه لری ثبت کنیم تا اینکه چنین نغمه‌های حزن‌انگیز و با ارزش این ایل بزرگ به دست فراموشی سپرده نشود و برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

رضوانی با ابراز این سخن که ریشه و فرهنگ هر قوم به زبان و گویش آن برمی‌گردد، تصریح کرد: همه در عرصه هنر باید سعی کنیم که این چشمه با ارزش هنری خشکیده نشود و بتوان آن را به نسل‌های دیگر منتقل کرد.

این هنرمند و خواننده فورکلور در ادامه به مراحل تهیه و تدوین این اثر عاشورایی اشاره کرد و گفت: آلبوم «شرم او» با اشعار سید محسن مظلومی و زحمات شبانه‌روزی خودم برای آماده کردن در بخش انتخاب قطعات صورت گرفته و پخش آن را شرکت فرهنگی هنری« طنین عرفان اندیشه» در سراسر کشور بر عهده دارد.

وی به دیگر آثار عاشورایی خود اشاره کرد و گفت: آلبوم‌های «ماه هاشمی»، «شیون افتو»، «یاس نینوا»، «مظلوم عالم»، «آمه زینب»، «رخش بی‌سوار» و «درد گرون» با اشعار فریدون داوری شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی از دیگر آثار مداحی ما در زمینه عاشورا و مناقب آن به شمار می‌رود و برخی از آنها در چند سال گذشته به عنوان آهنگ‌های پیشواز ایرانسل در سطح کشور کاربرد داشته است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول