اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 5 مشهد خبر داد

تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر در شرق مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه پنج مشهد از تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر برای نخستین‌بار در حوزه خدماتی این شهرداری خبر داد.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر در شرق مشهد

سید حسن حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: با تشکیل تیم‌های واکنش سریع همراه با برنامه‌ریزی و شناساندن وظایف به نیروها، در مواقع بحرانی از جمله آب‌گرفتگی، حوادث را مدیریت و خدمات سریع و بیشتری به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مدیریت بحران از تاکیدات شهرداری مشهد است، ادامه داد: آمادگی، پیشگیری، کاهش خطر، مقابله با بحران و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از سیاست‌های راهبردی در شکل‌گیری تیم‌های واکنش سریع در منطقه پنج شهرداری مشهد است.

شهردار منطقه پنج مشهد از آمادگی این نهاد خدماتی در برابر پدیده آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

حسینی افزود: بخشی از اقدامات برای رفع آب‌گرفتگی معابر از وظایف شهرداری است؛ اما بخشی دیگر وظیفه شهروندان است که نریختن زباله و تمیز نگهداشتن آنها از جمله این وظایف به‌شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی و راهکارهای قانونی باید از سرزیر شدن پساب منازل به آنها جلوگیری شود تا در مواقع بارش از خروج آب به خیابان‌ها، کوچه‌ها، معابر و منازل همشهریان جلوگیری شود.

حسینی گفت: برای هدایت آب‌های سطحی در زمان بارندگی کانال بزرگی به‌طول یک کیلومتر در شرق مشهد ایجاد شده که آب‌های در انتهای علیمردانی را به نهر نادری و کشف رود منتقل می‌کند.

وی اظهار داشت: کانال دیگری در انتهای میرزا کوچک‌خان در حال انجام است که آب‌های سطحی را به نهرنادری و انتهای علیمردانی هدایت می‌کند.

وی افزود: با این حال مسیرهای آب‌گرفتگی شناسایی شده و کانال‌های آب در خیابان‌ها نیز از وجود مانع پاکسازی شده است.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول