اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان

کارکنان بازنشسته شهرداری قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان از مدیران و کارمندان بازنشسته شهرداری قم تجلیل به عمل آمد.

کارکنان بازنشسته شهرداری قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی استاندار قم در این همایش که عصر شنبه و با عنوان شکرانه خدمت در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در ارتباط با حمایت استانداری از شهرداری گفت: استانداری حامی و هادی شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن شکرانه خدمت بیان داشت: نوع بیانی که در ارتباط با ارائه خدمات به مردم استفاده می‌شود حاکی از اتفاقاتی است که در سطح شهر و در راستای پیشرفت و اعتلای قم برداشته شده است.

استاندار قم گفت: قم باید نه تنها به عنوان یک کلانشهر بلکه به عنوان یک جهانشهر که دارای ویژگی‌های متعددی از جمله وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در قم است معرفی شود.

محمد دلبری شهردار قم نیز در این مراسم با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی ایران به مردم، در ارتباط با ویژگی‌های انقلاب گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موهبتی است الهی که روح خدمت به مردم و مهرورزی به انسان‌هایی که مورد ظلم و ستم دوران طاغوت واقع شده‌اند در متن و بطن جامعه دمیده شده و شعائر زنگار بسته دین در رژیم منفور پهلوی را دوباره احیا کرده و شادابی و طراوت مردم‌سالاری دینی را قوت بخشید.

دلبری در ادامه در ارتباط با انتخاب زمان برگزاری جشن شکرانه خدمت گفت: زمان همایش شکرانه خدمت روز 25 ذی‌الحجه که روز نزول آیه هل اتی در سوره انسان است، انتخاب شد. این روز به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده و به همین دلیل شهرداری تصمیم گرفت برنامه جشن در این روز برگزار شود.

شهردار قم افزود: امیدواریم بتوانیم هر سال این اقدام نیکو و مناسب را به صورت مستمر برگزار کنیم، البته ما مشتاق بودیم این برنامه را با وسعت بیشتری و با حضور همه بازنشستگان به همراه خانواده‌هایشان برگزار کنیم اما متأسفانه چنین امری مقدور نبود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات بازنشستگان گفت: قطعاً بسیاری از بازنشستگان تجارب گرانبها و ارزشمندی دارند که می‌تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.

دلبری تکریم بازنشستگان را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: بازنشستگان باید قدر و منزلت خود را بدانند چرا که مقام معظم رهبری در اهمیت دوران بازنشستگی می‌فرمایند «بازنشستگان نیروی فعال کشور اندکی پیش هستند که تلاش کردند، زحمت کشیدند، بسیاری از آنها شب و روز عمر و جوانی خود را صرف کار کردند و باید کشور به این تلاش و به این زحمت‌کشی مستمر دوران عمر پاسخ گوید».

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه بخشی از رهنمودهای حضرت آقا خطاب به مسئولان است، طرح ایجاد سایت تجربه در شهرداری را به معاونت برنامه‌ریزی ابلاغ می‌کنم تا با این بستر، امکان فراهم آوردن فضای فکری و بهره‌گیری از تجارب شما عزیزان در راستای توسعه و مدیریت بهتر شهری به عمل آید.

محمد عرب نخستین شهردار بعد از انقلاب قم نیز در این همایش به بیان خاطرات خود از زمان مدیریتش بر شهرداری و حضور امام خمینی (ره) در قم پرداخت.

اجرای سرود و ترانه مذهبی در وصف امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و همچنین سخنرانی نماینده بازنشستگان شهرداری قم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

همچنین در پایان این همایش از مدیران ادوار گذشته شهرداری قم و بازنشستگان دو سال قبل این اداره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول