اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

شهرداری‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از شهرداری‌های استان خواست با پرداخت سهم نیم‌درصدی خود به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ ‌کتابخوانی بکوشند.

شهرداری‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مطیعی ظهر امروز در نشست با رؤسای کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری‌ها باید نیم درصد از درآمد خود را به امر کتاب و کتابخوانی اختصاص داده و با پرداخت این مبلغ به حساب انجمن کتابخانه‌‌ها در رشد فرهنگ مطالعه در جامعه نقش‌‌آفرین باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از شهرداری‌ها با بی‌‌تفاوتی از کنار این قانون گذشته و توجه چندانی به این مهم ندارند، به طوری که امسال شهرداری‌ها باید 11 میلیارد و 150 میلیون ریال به کتابخانه‌های استان پرداخت کنند که از این میزان تاکنون تنها 3 میلیارد و 800 میلیون ریال وصول شده است.

مطیعی با تاکید بر اینکه تزریق این مبلغ تحول بزرگی در فرهنگ کتابخوانی استان ایجاد می‌کند گفت: میزان بدهی شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها از سال 83 تا سال گذشته 16 میلیارد و 300 میلیون ریال است که شهرداری‌ها با پرداخت این مبلغ باید در توسعه فرهنگ‌ کتابخوانی سهیم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون راه‌اندازی نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور خاطر نشان کرد: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون 31 کتابخانه عمومی استان به این سیستم مجهز شده و تجهیز سایر کتابخانه‌ها به این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: این هفته فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه از 20 تا 26 آبان ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است گفت: در هفته کتاب برنامه‌های مختلفی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول