اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

کتاب تجربه «شهرداری قم» تدوین شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات مدیران گذشته گفت: کتاب تجربه شهرداری قم در زمان فعالیت مدیران و مسئولان ادوار مختلف شهرداری تدوین شود.

کتاب تجربه «شهرداری قم» تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی عصر امروز در جشن شکرانه خدمت ویژه تجلیل از مدیران ادوار مختلف شهرداری و همچنین بازنشستگان شهرداری که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، خطاب به مدیران ادارات استان گفت: ما باید به دنبال وفاق و برادری باشیم.

وی افزود: وفاق می‌تواند زمینه‌ای برای کار ما باشد، مسئولان ادارات ما باید سعی بر ایجاد نوعی تفاهم و همکاری در بین خود داشته باشند.

پیریایی وفاق در بین مسئولان را بسیار مهم‌تر از سایر اقشار جامعه دانست و گفت: در این زمینه به خصوص آنهایی که در عرصه اجتماعی صاحب نقش هستند باید توجه بیشتری داشته باشند.

استاندار قم نسبت به پاشیده شدن بذر نفاق در دل‌ها و فعالیت‌های مسئولان هشدار داد و گفت: اگر بذر نفاق و اختلاف پاشیده شد، هر کسی باید به دنبال اثرات تلخ آن برود.

وی در ادامه گفت: در زمینه وفاق و همکاری فعالیت‌‌هایی در استان انجام شده که از نمونه‌های آن می‌توان به همکاری که بین ادارات و نهادهای شهر ایجاد شده اشاره کرد.

پیریایی ادامه داد: در زمینه پیشرفت قم باید فعالیت‌ها به صورت سریع انجام شود، ما باید راهکارهایی که قم به عنوان الگوی مدنیت تا سال 1404 مطرح می‌کند را مطرح کرده و بررسی کنیم.

وی در ارتباط با تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت و جایگاه شهر قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با خدمت به قم فرمودند «خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست، بلکه خدمت به آبروی نظام و کشور است» این سخن ایشان نشان از اهمیت قم دارد.

استاندار قم نقش شهرداری را در خدمت به قم بسیار مهم دانست و اظهار کرد: از مراکز عمده که می‌تواند در این تعریف خود را نشان دهد شهرداری است.

پیریایی با تاکید بر اینکه شهرداری باید تقویت شود گفت: شهردار فعلی با توجه به فعالیت شهرداران گذشته کار شهرداری را با نگاه به جنبه‌های مختلف انجام می‌دهد به گونه‌ای که قم روزبه‌روز در حال پیشرفت است.

وی یکی از مهمترین شاخصه‌های مدیریت شهری را در راستای تقویت زیبایی و نمای ظاهری شهر دانست و ابراز داشت: هر چه می‌گذریم باید نسبت به زیبایی شهر قم بیش از گذشته حساس شویم تا شهر قم به یک شهر زیبا تبدیل شود.

وی افزود: اکنون به جایی رسیده‌ایم که هم شورای اسلامی شهر و هم شهرداری در بهترین وضعیت ممکن خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستند.

استاندار قم در ارتباط با جایگاه و اهمیت شهر قم اظهار کرد: قم شهر کریمه اهل بیت و شهر همه خوبی‌ها است؛ قم در حقیقت خود شهر نمونه‌ای است اما برای تجلی این نمونه بودن باید بیشتر فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: قم علاوه بر دارا بودن تمام مؤلفه‌ها برای تبدیل شدن به یک کلانشهر، شایستگی بدل شدن به عنوان یک جهانشهر را دارد و ما باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم.

پیریایی اذعان کرد: شاید برخی برای یک جهانشهر پارادایم‌های غربی را بیان کنند، اما در واقع شهر قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، وجود جهان مردان، مراجع، روحانیت، جامعه مدرسین و بسیاری از ویژگی‌های دیگر به عنوان جهانشهر خود را مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: الگوهایی که در این شهر قرار دارد به مثابه یک پازل با محوریت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها شرایطی را ایجاد کرده است که ما را ملزم می‌کند که پیشنهاد طرح قم به عنوان یک جهانشهر را مطرح کنیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول