اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شهرداری‌های اردبیل و عنبران در پرداخت نیم درصد شایسته عمل کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پرداخت نیم درصد توسط شهرداری‌های اردبیل و عنبران به شکل شایسته انجام شده و باید اذعان کرد که اگر نیم درصد شهرداری اردبیل نبود از لحاظ اعتباری فلج بودیم.

شهرداری‌های اردبیل و عنبران در پرداخت نیم درصد شایسته عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین ظهر امروز در نخستین روز هفته کتاب و کتابخوانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: این نهایت بی‌انصافی است که برخی از شهرداری‌های استان از پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی طفره می‌روند و نسبت به پرداخت آن قصور دارند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی هیچ اعتبار جاری ندارند و از محل همین نیم درصد‌ها اداره می‌شوند که به دلیل ضعیف‌ بودن در‌آمد شهرداری‌های استان در این زمینه روند مناسبی را شاهد نیستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: پرداخت نیم درصد نیاز به همراهی و مساعدت شهرداری و شوراها دارد ولی به غیر از شهرداری اردبیل و عنبران که همکاری آنها جای قدردانی دارد هیچ یک از شهرداری‌های استان در این زمینه همکاری مناسبی را با ما نداشته‌اند.

*دوران صابری اعتبار تجهیزاتی کتابخانه‌ها صفر بود

فرهمند امین گفت: اعتبارات ساخت و ساز و تعمیرات امسال رشد ملموسی نداشته ولی در دوران مدیریت صابری استاندار قبلی در دو سال گذشته اعتبارات حوزه تجهیزاتی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در حد صفر بود.

این مسئول تصریح کرد: با نگاه فرهنگی نیکزاد امیدواریم کسری‌ها و کمبود‌ها جبران شود و حرکت بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به وجود 110 جلد اثر چاپ سنگی و 40 نسخه خطی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ قدیمی‌ترین کتاب خطی نگهداری شده در کتابخانه‌های عمومی استان مربوط به قرن نهم و کتاب شرح فصوص‌الحکم ابن عربی است.

فرهمند امین افزود:‌ ما در نگهداری چنین کتاب‌هایی به تجهیزات مدرن نیاز داریم که چنین تجهیزاتی در استان همسایه ما آذربایجان شرقی وجود دارد ولی در استان اردبیل چنین تجهیزاتی را نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه تجهیز کتابخانه‌ها و فضای آن بر اساس استاندارد تعریف شده نهاد تجهیز می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم کتاب‌ها براساس استاندارد تهیه و فراهم شود تا مردم به شکل عمومی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول