اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها سهم قانونی کتابخانه‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: شهرداران باید قانون را قبول داشته باشند و نیم درصد را اختصاص دهند چرا که پرداخت نیم درصد سهم قانونی کتابخانه‌هاست.

پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها سهم قانونی کتابخانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خادمان عرصه فرهنگ مطالعه مفید در همدان با بیان اینکه مصادیق فرهنگی در هر نقطه‌ای به نوعی در ارتباط با فرهنگ است، افزود: آنچه در حوزه فرصت‌ها به آن توجه می‌شود در حوزه تهدیدها نیز باید به آن توجه شود که همه این موارد برگرفته از حوزه تربیتی است.

وی کتاب را مهمترین حلقه ارتباط و پیوند حوزه فرهنگی دانست و گفت: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای تربیتی و فرهنگی جامعه به شمار می‌رود که باید از این ابزار در راستای تربیت و فرهنگ جامعه نیز بهره برد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه نشر کتاب نیازمند کتابخانه‌های تخصصی است، خاطرنشان کرد: بخشی از افتخارات و تکیه‌گاه دانشگاهی ما برخورداری از بنیه کتابخانه‌های دانشگاه‌هاست که باید ارتباط کتابخانه‌های عمومی با کتابخانه‌های تخصصی دانشگاه‌ها متصل شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی عدم ارتباط کتابخانه‌های عمومی با کتابخانه‌های تخصصی را یک خلأ برشمرد و افزود: در حال حاضر در استان همدان 68 واحد کتابخانه عمومی داریم که باید با کتابخانه‌های تخصصی نیز در ارتباط باشند.

فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه‌های فرهنگی ایستگاه مطالعاتی باید دیده شود تا زیبایی کتاب دیده شده و به جامعه شناسانده شود.

وی به اهمیت کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در کتابخانه‌های عمومی دارای خلأهایی هستیم اما نباید نسبت به ظرفیت‌های توأم با انرژی نیز بی‌تفاوت باشیم.

وی در پایان با اشاره به قانون پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اظهار کرد: شهرداران باید قانون را قبول داشته باشند و نیم درصد را اختصاص دهند چرا که پرداخت نیم درصد سهم قانونی کتابخانه‌هاست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول