اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

آگاه‌سازی مردم نسبت به جایگاه ولایت فقیه وظیفه مداحان است

خبرگزاری فارس: مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان یکی از وظایف مداح‌ها و سخنران‌ها در مراسم‌های ماه محرم را آگاه‌سازی مردم نسبت به جایگاه ولایت فقیه دانست.

آگاه‌سازی مردم نسبت به جایگاه ولایت فقیه وظیفه مداحان است

حجت‌الاسلام میرشمس حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به دور جدید تحریم‌های دشمن علیه نظام اسلامی، اظهار کرد: فعالیت‌های دشمنان خارجی با توجه به تحرک‌های عوامل داخلی آنها انجام می‌شود.

مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌ها به دنبال ایجاد چالش بین مردم و نظام است، گفت: تمام تحریم‌ها در راستای ایجاد ضعف جدی در پیکره نظام اسلامی در مسیر مبارزه با استکبار انجام می‌شود.

این مسئول تحریم‌های دشمنان را ادامه‌دار خواند و افزود: دشمن تا زمانی که به اهداف خود نرسد دست از تحریم‌ها بر نمی‌دارد و در این راستا باید طبق فرموده مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و فرصت آگاه‌سازی مردم نسبت به وضعیت کشور، گفت: برخی روحانیون و مداح‌ها به اشتباه و از روی دلسوزی دست به تخریب عملکرد مسئولان می‌زنند.

حسینی از مداح‌ها و سخنران‌ها خواست در ایام محرم برای ایجاد دلگرمی و فراهم کردن فضایی مثبت در بین مردم حرکت کنند و ابراز کرد: دشمنان با مبالغه و دروغ‌های بسیار فراوان، بزرگ و جدی به دنبال دور کردن مردم از نظام اسلامی هستند.

مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید واقعیت‌ها و خوبی‌ها را در بین مردم مطرح کرد، افزود: باید کارهای مثبت را به مردم نشان داد که انجام ندادن این کار کمک به دشمن است.

وی، یکی از راه‌های ایجاد و ترویج حس مقاومت بین مردم در برابر تحریم‌های دشمنان را پرداختن به موضوع تحریم چند روزه کاروان امام حسین (ع) پیش از وقوع حادثه عاشورا ذکر کرد.

حسینی مردم ایران را فهیم و آگاه نامید و گفت: امروزه شاهد هستیم که برخی از مسئولان ما بد رفتاری می‌کنند.

وی به مسئله طرح پرسش از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: این موضوع آبشخور مناسبی برای دشمن است و نمایندگان مجلس باید از این کار جلوگیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید از فضاسازی و جوسازی در کشور جلوگیری کرد، یادآور شد: انتقادها بسیار است اما از راه‌های بهتر و مناسب‌تری نیز می‌توان دولت را وادار به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خطر سقوط و نابودی را حس می‌کند، ابراز کرد: طبق نظر کارشناسان مراکز اطلاعاتی آمریکا و غرب حداکثر تا 20 سال آینده رژیم صهیونیستی نابود می‌شود و به همین منظور این رژیم از هر راهی به دنبال حفظ موجودیت خود است.

حسینی درباره مسئله سوریه و کمک غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب به تروریست‌ها برای انجام عملیات‌های تروریستی در این کشور، گفت: تروریست‌ها در سوریه به صورت عمد فیلم کشتن دسته‌جمعی سربازان سوری را منتشر می‌کنند تا در دل دشمنان خود ترس ایجاد کنند و بگویند در راه رسیدن به اهداف خود به کسی رحم نمی‌کنند.

وی هدف نهایی دشمنان را نابودی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش به دور از احساسات فرمودند اگر دشمن فشارها را زیاد کند کربلایی دیگر رخ خواهد داد و خبری از صلح نخواهد بود.

مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان ایام محرم را بهترین موقعیت برای تبلیغ دین و نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مراسم‌های ایام محرم جنبه کلیشه‌ای پیدا کرده و در این مراسم‌ها برای بصیرت‌افزایی مردم نسبت به مسایل داخلی و خارجی سخنی گفته نمی‌شود.

وی به حضور برخی افراد غیر متعهد در بین قشر مداح‌ها اشاره کرد و یادآور شد: افرادی هستند که در مراسم‌های عروسی می‌خوانند و سوادی ندارند و تنها به دلیل داشتن صدایی خوب در مراسم‌های ایام محرم نیز نوحه و روضه می‌خوانند.

حسینی یکی از وظایف مداح‌ها و سخنران‌ها در مراسم‌های ماه محرم را آگاه‌سازی مردم نسبت به جایگاه ولایت و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: شعرهای مداح‌ها باید با توجه به محتوا و نیاز روز جامعه باشد.

وی در ادامه تحریم‌های اقتصادی را مقدمه‌ای برای فشارهای نظامی از طرف دشمنان خواند و اذعان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود اگر موجب مرگ میلیون‌ها نفر نیز شوند ناراحت نمی‌شوند.

مسئول معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گرفتار شدن مردم در روزمرگی را از آفت‌های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید آمادگی روحی، روانی و نظامی در برابر حرکت‌های دشمن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها باید با اصل و اساس حرکت مطابقت داشته باشد، ابراز کرد: سخنران‌ها و مداح‌ها نوک پیکان این حرکت هستند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول