اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

ولایت فقیه تداوم امامت در دوران غیبت است

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت قزوین گفت: ولایت فقیه تداوم امامت در دوران غیبت امام زمان (عج) است.

ولایت فقیه تداوم امامت در دوران غیبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: قدرت تشخیص مسیر و تقوا از نعماتی است که خداوند به انسان عطا کرده و فطرت انسان را در مسیر تقوا قرار می‌دهد که باید انسان از این نعمت خداوند الهام گیرد.

وی ادامه داد: برای حرکت فطرت انسان نیز خداوند متعال معارف الهی را آفریده که به تعبیر علمای علم و اصول احکام شرعیه حکم الهی به عقل انسان بوده و به یاری فطرت بشر شتافته است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه انسان در سایه نبوت و امامت به کمال خود می‌رسد، افزود: پیامبر اکرم (ص) علاوه بر مقام نبوت و امامت از طریق وحی پیام الهی را دریافت و ابلاغ می‌کردند.

 

* دین بدون امامت مرگ در جاهلیت است

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اسلام در سایه امامت و رهبری می‌تواند جایگاه خود را در بشریت پیدا کند و دین بدون امامت به معنای مرگ در جاهلیت است.

این مسئول با اشاره به موضوع رهبری و زعامت سیاسی جامعه بشری در دوران غیبت امام زمان (عج) افزود: در دوران غیبت امام عصر (عج) موضوع رهبری و زعامت سیاسی و مدیریت علمی و فکری جامعه بشری باید تبیین شود که خداوند این موضوع را برعهده فقهای عالم قرار داده است.

امام جمعه موقت قزوین و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه یعنی تداوم امامت در دوران غیبت تصریح کرد: امامت در دوران غیبت در وجود انسانی که در عدالت، علم، تقوا، فقاهت، فهم صحیح آموزه‌های دین و شناخت درست از جامعه را داشته و از نزدیک‌ترین فرد به امام زمان (عج) است، برمی‌خیزد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه واقعه غدیر همچون چشمه‌ای تا پایان هستی می‌جوشد، تصریح کرد: عدم توجه به سخنان پیامبر اکرم (ص) موجب این شده تا در واقعه کربلا یکی از سیاهترین اوراق تاریخ رقم بخورد.

این مسئول ادامه داد: خداوند در دوران غیبت امام زمان (عج) انسان را به حال خود وانگذاشته و زعامت و رهبری جامعه را برعهده ولایت فقیه قرار داده است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امروز راه برای اقتدار ایران اسلامی هموار شده است، ابراز کرد: انسان‌ها در دوران غیبت باید در مسیر آراستگی به تقوا، عدالت و آموزه‌های دینی حرکت کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان‌ سالرو تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان کرد: آمریکا در همین کم‌تر از سه دهه قبل به عنوان ابر قدرت سیاسی و نظامی و قدرت مسلط در منطقه معرفی شده بود و هر کاری را اراده می‌کرد تحقق می‌یافت اما امروز آمریکا در دنیای اسلام، منطقه خاورمیانه، شاخ آفریقا و آسیا دچار مشکل شده و طعم تلخ شکست را چشیده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول